Jak każe tradycja tyskiej fabryki, pracownicy wyróżnili także samochody, które zostały wyprodukowane bezpośrednio przed i po jubileuszowym Fiacie. Pojazdem numer 12 499 999 okazała się hybdrydowa Lancia Ypsylon w wersji Gold (kupiona we Włoszech), zaś autem numer 12 500 001 jest sportowy Abarth 695 Tributo 131 Rally (pojedzie do Niemiec).
Dodajmy, że rekord – w 12,5 mln aut w latach 1971-2022 – to efekt pracy dwóch zakładów, bowiem do września 2000 roku produkcja była uruchomiona również w Bielsku-Białej. Dziś w tym mieście powstają silniki, takie jak hybrydowy GSE, w które wyposażane są produkowane w Tychach Fiaty i Lancie.
– Bijemy kolejne rekordy i to naszym ulubionym Fiatem 500, bo to właśnie przy produkcji tego modelu na liczniku naszej fabryki wybiła imponująca liczba 12,5 miliona. Fiat 500 to od lat ulubieniec Europejczyków w segmencie małych aut miejskich. Cieszy nas, że również w Polsce nasza „pięćsetka” dominuje w rankingach sprzedaży w swoim segmencie – podsumował uroczystość Tomasz Gębka, dyrektor fabryki samochodów Stellantis w Tychach.
Wspomniana „500” to jeden z trzech obecnie produkowanych w Tychach modeli samochodów, obok Abartha 595 oraz Lancii Ypsilon. Trwają już jednak prace nad uruchomieniem produkcji nowego auta – Jeepa Avengera. – Będzie to nie tylko pierwszy Jeep produkowany w Polsce, ale też pierwszy w historii elektryczny samochód osobowy produkowany seryjnie w naszym kraju – podkreśla Tomasz Gębka.
Modele, które w największej liczbie zjechały z taśm produkcyjnych fabryk w Tychach i Bielsku-Białej w latach 1971-2022:
- Fiat 126p – 3 318 674 sztuk
- Fiat/Abarth 500 – 2 683 889 sztuk
- Fiat Panda – 2 168 491 sztuk
- Fiat Seicento – 1 328 973 sztuk
- Fiat Cinqucento – 1 164 525 sztuk