Andrzej Korpak pożegnał się z fabryką w Gliwicach. „Jestem spokojny o przyszłość naszego przedsiębiorstwa”. Nowym dyrektorem został Grzegorz Buchal

Kończy się pewna epoka w dziejach przemysłu motoryzacyjnego w regionie. Andrzej Korpak, dyrektor generalny Stellantis Gliwice (wcześniej Opel Manufacturing Poland), ogłosił decyzję o zakończeniu kariery korporacyjnej. Spędził w firmie ostatnie 26 lat, stając się w tym czasie „twarzą” gliwickiego zakładu. Następcą Korpaka został Grzegorz Buchal, dla którego jest to powrót do Gliwic.

mat. pras. Stellantis
Andrzej Korpak

Andrzej Korpak piastował funkcję dyrektora produkcji, a następnie (przez 13 lat) dyrektora fabryki samochodów osobowych w Gliwicach oraz dyrektora fabryki jednostek napędowych w Tychach. Był również europejskim liderem ds. bezpieczeństwa i higieny pracy spółki Opel, a także szefem pionu produkcji Stellantis w Polsce, zrzeszającego cztery zakłady produkcyjne koncernu.

Jako dyrektor fabryki samochodów osobowych w Gliwicach Korpak wspólnie z tamtejszym zespołem wdrażał kolejne generacje modeli marek Opel, Vauxhall, Holden, Suzuki i Buick. Następnie przeprowadził proces przekształcenia profilu produkcyjnego zakładu pod kątem produkcji dużych samochodów dostawczych Stellantis. W efekcie powstała nowa fabryka produkująca pojazdy LCV dla marek Opel, Vauxhall, Peugeot i Citroën, a w ramach pozaprodukcyjnej działalności firmy utworzono Centrum Oprogramowania Stellantis.

- Było dla mnie wielkim zaszczytem móc pracować z tak kompetentnym i zaangażowanym zespołem, jakim jest zespół Stellantis Gliwice. Jestem spokojny o przyszłość naszego przedsiębiorstwa, w pełni gotowego na kolejne wyzwania i funkcjonowanie w bardzo dynamicznie zmieniającej się branży motoryzacyjnej – mówi Korpak, który po zakończeniu kariery korporacyjnej będzie kontynuował działalność w branży motoryzacyjnej jako niezależny konsultant.

Od 1 czerwca stanowisko dyrektora zakładu Stellantis Gliwice objął Grzegorz Buchal, wcześniej dyrektor globalnego pionu inżynierii Stellantis ds. wdrażania pojazdów dostawczych i pick-up. Jak przekazało biuro prasowe Stellantisa doświadczenie w motoryzacji, zarówno w obszarze produkcji, jaki i planowania strategicznego zdobywał kierując wydziałami produkcyjnymi nie tylko w gliwickim zakładzie tej firmy, ale również w szwedzkim Saabie i hiszpańskim Oplu, jak i pełniąc rolę dyrektora fabryk jednostek napędowych w Tychach, a następnie Szengotthard na Węgrzech. Był również dyrektorem działu Strategii i Planowania w centrali firmy Opel w Niemczech. W ramach zadań na stanowisku dyrektora globalnego pionu inżynierii Stellantis ds. wdrażania pojazdów dostawczych, współprowadził projekt uruchomienia gamy modelowej dużych samochodów dostawczych dla marek Opel, Peugeot, Vauxhall i Citroën w nowo wybudowanej gliwickiej fabryce.

- Powrót do zakładu w Gliwicach, w którym zaczynałem karierę zawodową, jest dla mnie wielkim wyróżnieniem i daje mi możliwość wykorzystania doświadczenia i wiedzy, na rzecz naszej polskiej fabryki. Dołączam ponownie do zespołu, z którym pracowałem wiele lat, i który bardzo cenię. Jednym z naszych najważniejszych zadań jest wzmacnianie liderskiej pozycji Stellantis w segmencie pojazdów dostawczych w Europie. Gliwice są znane z doskonałej jakości i ten atut wykorzystamy w walce o prymat koncernu na rynku – powiedział Grzegorz Buchal.

Fabryka Stellantis Gliwice

Może Cię zainteresować:

Stellantis uruchomi trzecią zmianę w fabryce w Gliwicach. Będzie 600 nowych miejsc pracy

Autor: Michał Wroński

09/05/2023

Zakład Stellantis w Gliwicach

Może Cię zainteresować:

Stellantis uruchamia w Gliwicach ośrodek rozwoju oprogramowania. Koncern zatrudni w nim 300 osób

Autor: Grzegorz Lisiecki

16/02/2023

Subskrybuj ślązag.pl

google news icon