W niedzielę, 1 października 2023 r., uruchomiono w pełni aplikację Transport GZM, umożliwiając transfer danych ze Śląskiej Karty Usług Publicznych (ŚKUP) do nowego systemu. Pasażerom udostępniono także nową funkcję, czyli „podróż start/stop”, dzięki której nie trzeba płacić za bilet z góry, ale za rzeczywiste przejazdy z całego dnia.
Miało to być nowe otwarcie i długo wyczekiwane pożegnanie ŚKUP, ale…
- System Transport GZM został uruchomiony i działa, choć nie obyło się bez trudności. Na ten moment najistotniejszy problem to migracja wcześniej kupionych biletów na konta założone w systemie Transport GZM przed 1 października. Problem jest diagnozowany i trwa jego rozwiązywanie. Z zapewnień wykonawcy wynika, że bilety powinny być dostępne jutro (poniedziałek, 2 października - przyp. red.) - napisano w komunikacie Transport GZM. - Prosimy, by do czasu rozwiązania problemu mieli ze sobą kartę ŚKUP - dodano.
Niestety wieczorem aplikacja Transport GZM przestała działać na smartfonach z systemem Android.
- Doszło do awarii jednego z modułów aplikacji, stąd komunikat o „błędzie pobierania danych” - informuje Łukasz Zych, rzecznik Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. - Wykonawca pracuje nad rozwiązaniem problemu. Liczmy, że szybko naprawi uszkodzony moduł i przywróci stabilność systemu - podkreśla.
Rzecznik Metropolii radzi, aby pasażerowie, którzy nie wyrzucili jeszcze swoich kart ŚKUP, zabrali je ze sobą w podróż. Natomiast użytkownicy aplikacji Transport GZM mogą skorzystać z innych aplikacji, które umożliwiają zakup biletu, lub odinstalować i ponownie zainstalować Transport GZM. - To także powinno pomóc - dodaje Łukasz Zych. Sprawdziliśmy. Rzeczywiście po ponownej instalacji aplikacja zaczęła działać normalnie.
Może Cię zainteresować: