W czwartek, 6 lipca 2023 roku, ogłoszono sponsora tytularnego Areny Gliwice. Zostało nim PreZero. To firma, która w Polsce odbiera odpady od 4,5 mln ludzi. Co roku przetwarza około 606 tys. ton śmieci, z czego jedna czwarta podlega recyklingowi.
- Gospodarowanie odpadami to wąskie patrzenie na naszą działalność. Patrzymy na siebie przede wszystkim w kontekście szeroko rozumianej ochrony środowiska. Oddaje to hasło, którym się kierujemy: „Nowe myślenie dla czystego jutra” - podkreślił Kamil Majerczak z PreZero Polska.
Trzyletnia współpraca PreZero z Areną Gliwice ma mieć charakter proekologiczny.
- Od początku zakładaliśmy, że zrównoważone działanie oznacza coś więcej, niż organizację imprez i społeczną odpowiedzialność biznesu. Wydaje mi się, że jako pierwsi zaczęliśmy pracować nad ograniczeniem plastiku, np. wprowadzając wielorazowe kubki, co znacznie ograniczyło liczbę plastikowych odpadów - powiedział Marcin Herra, prezes Arena Operator.
W porozumieniu PreZero z Areną Gliwice zapisano 34 inicjatywy proekologiczne. To m.in. ograniczenie ilości i wprowadzenie systemu selektywnej zbiórki odpadów, zmniejszenie zużycia energii oraz zużycia zasobów naturalnych, wprowadzenie zieleni na terenie wokół obiektu, zwiększenie zaangażowania w życie lokalnej społeczności, a także certyfikacja obiektów ZeroWaste.
Jesienią gotowy ma być nowy otok Areny Gliwice z oficjalną nazwą - PreZero Arena Gliwice.
PreZero jest także sponsorem tytularnym stadionu bundesligowego TSG 1899 Hoffenheim.
Arena Gliwice z rekordem frekwencji Kosz Kadry
Arenę Gliwice otwarto w 2018 roku. Właściwie wtedy nazywała się Hala Podium. Jej budowa zajęła pięć lat i pochłonęła ponad 420 mln złotych z budżetu samorządu - 31 proc. więcej niż zakładano. Na trybunach i płycie mieści łącznie 17 178 osób.
Pierwszą dużą imprezą w Arenie Gliwice, była impreza "A State of Trance", która przyciągnęła kilkanaście tysięcy fanów muzyki. Wystąpił m.in. Armin van Buuren, czyli światowej sławy DJ z Holandii, którego radiowe show "A State of Trance" jest nadawane w 40 krajach. Bez wątpienia dużym wydarzeniem była także 17. Konkurs Piosenki Eurowizji dla Dzieci, który w Arenie Gliwice odbył się w 2019 roku. Tylko w TVP na żywo oglądało go pięć milionów osób. Wygrała wówczas reprezentująca Polskę Viki Gabor. Z kolei w 2020 roku w Arenie Gliwice padł rekord frekwencji podczas spotkania koszykarskiej reprezentacji Polski - Kosz Kadry. Mecz Biało-Czerwonych z Izrealczykami oglądało 12 tys. kibiców.
W ciągu pięciu lat działalności Arenę Gliwice odwiedziło 1 200 000 osób.
Może Cię zainteresować:
W Kopalni „Ziemowit” z kranu leci woda z sokiem. Źródło znajduje się 400 metrów pod ziemią
Może Cię zainteresować: