Początki Transportu GZM przejdą do kanonu regionalnych anegdot, podobnie jak Śląska Karta Usług Publicznych.
W skrócie: wdrożenie nowego systemu planowano na początek 2023 roku, ale wówczas ŚKUP sparaliżował cyberatak. Aplikację zaprezentowano z wielomiesięcznym opóźnieniem i bez zapowiedzi, ale nie z dostępem do wszystkich funkcjonalności. W niedzielę, 1 października, uruchomiono Transport GZM i od razu doszło do awarii.
Transport GZM już działa... ale nie do końca
Początkowo we wtorek, 3 października, Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia zapewniała, informatycy uporali się z problemami, a migracja biletów zakupionych przed uruchomieniem Transportu GZM powiodła się.
– Bilety te powinny być widoczne zarówno w portalu, jak i aplikacji. Może się zdarzyć, że część kasowników w pojazdach nie widzi jeszcze biletów pakietowych. W ciągu kilku godzin problem ten zostanie rozwiązany – poinformował Transport GZM.
– Jeżeli na waszym koncie (założonym przed 1 października) nie widać karty ŚKUP lub zapisanych na niej biletów (najlepiej sprawdzić to po zalogowaniu na portalu transportgzm.pl), prosimy o zgłoszenie tego na e-mail: zgloszenia@transportgzm.pl, w zgłoszeniu prosimy o podanie numeru ID konta (dostępny jest w zakładce „Moje dane”) oraz nr karty ŚKUP – wskazał Transport GZM w komunikacie.
Co ważne, nawet jeśli bilet nie jest widoczny dla pasażera w nowym systemie, to powinien być widoczny dla kontrolera.
Niestety, kilka godzin później pojawił się kolejny komunikat, w którym napisano, że pasażerowie wciąż mają problem z migracją biletów, a nad rozwiązaniem pracuje wykonawca systemu.
Odinstalujcie i zainstalujcie aplikację ponownie
Awaria jednego z modułów systemu centralnego dotknęła przede wszystkim użytkowników smartfonów z systemem Android, którzy nie mogli otworzyć aplikacji, ponieważ pojawiał się komunikat o „błędzie w pobieraniu danych”.
– Awaria (...) została usunięta. Można już korzystać z podróży start/stop i biletów pakietowych zakupionych w nowym systemie. Osoby, których telefony działają w systemie Android, jeśli dalej odczytują w aplikacji „błąd pobrania danych”, prosimy o odinstalowanie i ponowne zainstalowanie aplikacji. Prosimy również o zweryfikowanie, czy posiadacie państwo najnowszą wersję aplikacji – podkreślił Transport GZM.
Może Cię zainteresować:
Aplikacja Transport GZM nie działa. Awaria w dniu, który miał być nowym otwarciem
Może Cię zainteresować: