W środę, 8 lutego, o poranku doszło do dużej awarii systemu ŚKUP, który obsługuje transport publiczny organizowany przez Górnośląsko Zagłębiowską-Metropolię.
- Szanowni Pasażerowie, ze względu na awarię systemu ŚKUP nie działają kasowniki w pojazdach, automaty biletowe, Portal ŚKUP, System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej i aplikacja Mobilny ŚKUP. Zachęcamy do korzystania z zewnętrznych aplikacji mobilnych: SkyCash, mPay, Mobilet, zbiletem.pl i jakdojade oraz do zaopatrywania się w bilety papierowe - informuje Związek Transportu Metropolitalnego.
Zapytaliśmy także o to, co z pasażerami, którzy z powodu awarii nie będą mogli skasować biletów jednorazowych lub okazać biletów okresowych zakodowanych na karcie ŚKUP?
- W przypadku nałożenia mandatu przez któregoś z kontrolerów zawsze działamy indywidualnie. Można odwołać się od takiej decyzji, a my wtedy analizujemy, czy np. kasowniki w danym pojeździe nie działały, tak jak w tym przypadku - odpowiedział na gorąco Michał Wawrzaszek, rzecznik ZTM.
- Obecnie prowadzimy prace związane z ustaleniem przyczyn awarii i przywróceniem działania systemu - przekazał Łukasz Zych z biura prasowego GZM.
Może Cię zainteresować: