Nawrócony miliarder z Raciborza
Z katolickimi billboardami zapoznaliśmy się na przełomie 2020 i 2021 roku, kiedy w Polsce trwały protesty związane z wyrokiem Trybunału Konstytucyjnego Julii Przyłębskiej, który delegalizował aborcję. Za kontrowersyjnymi billboardami stoi Fundacja Nasze Dzieci Kornice założona przez właściciela firmy Eko-Okna Mateusza Kłoska. Dotychczas pojawiły się między innymi: „Mam 11 tygodni", „Kochajcie się mamo i tato", „Pokój, pokój, pokój…" i kultowe „Gdzie są TE dzieci?".
Mateusz Kłosek to pochodzący z Raciborza, urodzony w 1975 roku przedsiębiorca, właściciel jednej z największych w Europie firm produkujących okna. Założona przez niego firma Eko-Okna zatrudnia ok 7,5 tysiąca osób i posiada własną flotę autobusów dowożących pracowników do fabryk w Kornicach i Wodzisławiu Śląskim. Na terenie zakładu funkcjonuje także kaplica, w której pracownicy mogą modlić się nawet w czasie pracy. Eko-Okna były też głównym inwestorem przy budowie klasztoru sióstr Zawierzanek w Pietrowicach Wielkich w 2019 roku.
Spółka Eko-Okna jest największym darczyńcą fundacji Nasze Dzieci Kornice, której prezesem jest sam Mateusz Kłosek. Jej główny cel to "wspieranie rodzin, jako naturalnego i najważniejszego środowiska wychowawczego dla człowieka". Na kampanie bilboardowe sprzeciwiające się aborcji i rozwodom fundacja w 2021 roku przeznaczyła aż 27 mln złotych.
Założyciel Eko-Okien i Fundacji Nasze Dzieci Kornice, często opowiada o swojej ogromnej wierze i nawróceniu. Odbierając nagrodę diecezji opolskiej Hyacinthus Opoliensis dla osób, które "znacząco przyczyniły się do rozwoju duchowego i kulturowego Śląska”, powiedział: „Jestem na 12. miejscu na liście najbogatszych Polaków, a chciałbym być na pierwszym wśród tych naprawdę najbogatszych, co gromadzą skarby nie tu, na ziemi”. Jak sam przyznaje, przed nawróceniem zmagał się z uzależnieniem od używek.
Nowe billboardy
Od paru dni na ulicach polskich miast możemy spotkać billboardy z kolorowym hasłem: "Bóg cię kocha! Wielka z tego jest radocha." Napis stylizowany jest na dziecięcy charakter pisma. Według różnych szacunków plakatów w kraju może być nawet 2,5 tysiąca. Fundacja bardzo łatwo nawiązuje współprace z firmami obsługującymi billboardy i banery reklamowe.
Kontakt z kontrahentami na pewno ułatwi Eko-Oknom i Fundacji Nasze Dzieci nowa inwestycja powiatu raciborskiego, czyli przebudowa dróg i mostów wokół zakładu w Kornicach. Inwestycja warta jest 49,46 mln zł, a sfinansowana zostanie w większości z dotacji 49 mln zł przekazanej przez poprzedni rząd w ramach programu Polski Ład.