W niedzielę, 20 marca, o godz. 10.00 z Pól Marsowych w Parku Śląskim biegacze wystartują na dziesięciokilometrową trasę 9. Biegu Wiosennego. Na mecie odbiorą pamiątkowe medale, jednak nieco inne, niż zakładali sami organizatorzy.
Na szarfach medali umieszczono bowiem loga partnerów biegu, wśród których znajdowała się sieć sklepów sportowych Decathlon. Park Śląski w ostatnim momencie zerwał współpracę z tą firmą, ponieważ - mimo inwazji na Ukrainę - nie wycofała się ona z rosyjskiego rynku.
- Podczas tegorocznej edycji Biegu Wiosennego za każdy przebiegnięty kilometr przekazujemy dwa złote na rzecz uchodźców z Ukrainy. W związku z tym działania nasze i Decathlonu, który zdecydował się pozostać w Rosji, są sprzeczne - komentuje Dagmara Piskorz, rzeczniczka Parku Śląskiego.
Logo Decathlonu na szarfach medali oraz numerach startowych zasłonięto flagą Ukrainy. Dla organizatorów i wolontariuszy to na pewno sporo pracy, ponieważ na bieg zapisało się online 1368 osób, a do rywalizacji można jeszcze dołączyć poprzez zapisy w biurze zawodów.
- Rozmawialiśmy z przedstawicielami Decathlonu, którzy z pełnym zrozumieniem podeszli do naszej decyzji. Nie ponosimy z tego powodu żadnych kosztów - podkreśla Dagmara Piskorz.
Decathlon, Auchan czy Leroy Merlin należą do francuskiego Stowarzyszenia Rodziny Mulliez, które podjęło decyzję o tym, aby nie wycofywać się z rosyjskiego rynku - biznesowo dla nich jednego z największych.