Ryanair ogłosił rekordowy rozkład lotów dla Katowic na sezon 2024. Znajdzie się w nim ponad 160 lotów tygodniowo na 20 trasach, w tym 5 nowych kierunków na lato. Co więcej, w ramach umacniania swojej obecności w Pyrzowicach, Ryanair ściągnie na lato 2024 dodatkowy samolot, wspierając „przy okazji” ponad 800 miejsc pracy – w tym dla pilotów, personelu pokładowego i inżynierów. Łącznie to inwestycja o wartości 300 milionów dolarów; tylko dodatkowy samolot (Boeing 737-800NG) to kwota 100 mln USD.
Pyrzowice: milion pasażerów Ryanair w 2024?
Pięć nowych tras, które zapowiedział Ryanair to loty do Alicante, Bari, na Maltę, do Rzymu – Fiumicino i Zadaru. Linie chcą obsłużyć w Pyrzowicach w sezonie 2024 milion pasażerów. To dwukrotnie więcej niż przed rokiem. Dodajmy, że wraz z zapowiedzią rekordowego rozkładu lotów, Ryanair uruchomił na swojej stronie internetowej trzydniową wyprzedaż biletów od 129 zł.
– W tym roku Ryanair zainwestuje rekordową kwotę 4,2 mld dolarów w Polsce, zapewniając wzrost w całej Polsce poza jednym zauważalnym wyjątkiem – Modlinem – mówił Jason McGuinness, dyrektor handlowy (Chief Commercial Officer, CCO) linii.
– Ryanair jest jedyną linią lotniczą, która realnie rośnie w Polsce i Europie – dodawał McGuinness. – Dziś ogłaszamy rekordowy rozkład lotów na sezon letni 2024 dla Katowic, z 20 trasami, w tym 5 nowych ekscytujących destynacji na lato. Ten wzrost jest wspierany przez zaangażowanie Ryanaira w lotnisko w Katowicach, gdzie dodajemy jeden nowy samolot bazowy na sezon letni 2024. To zwiększa naszą flotę bazową w Katowicach do trzech samolotów, wspierając ponad 800 miejsc pracy w regionie.
Wszyscy zyskują, traci Modlin
Jak zaznaczył Jason McGuinness, podczas gdy Ryanair kontynuuje inwestycje i rozwój tras i ruchu nie tylko w Pyrzowicach, ale i w całej Polsce, Modlin straci w sumie 10 tras, 2 samoloty i będzie miał o 20 procent mniej ruchu – co z kolei prowadzi do utraty ponad 1 mln miejsc w tym roku.
– Winę za to ponosi bezpośrednio zespół zarządzający lotniskiem Modlin, który nie zainwestował w efektywną rozbudowę terminala ani nie wprowadził konkurencyjnych opłat lotniskowych, jak robią to inne lotniska w Europie i w Polsce – wyjaśniał McGuinness. – Bezczynność zespołu zarządzającego lotniskiem Modlin będzie miała długoterminowe konsekwencje dla ruchu, turystyki i miejsc pracy w regionie mazowieckim. Wzywamy akcjonariuszy lotniska do pilnej interwencji lub ryzyka dalszej utraty połączeń, miejsc pracy i korzyści ekonomicznych dla regionu.
– Jestem przekonany, że pięć nowych kierunków Ryanaira z Katowice Airport będzie cieszyło się dużym zainteresowaniem, szczególnie, że są to trasy na południe Europy. Rozwój bazy Ryanaira na katowickim lotnisku jest możliwy m.in. dzięki odpowiedniej przepustowości infrastruktury portu, a wiemy, że ma to duże znaczenie dla naszych partnerów. W 2028 roku oddamy do użytku nowy terminal pasażerski, co pozwoli utrzymać wysoki poziom przepustowości w Katowice Airport – podsumował Artur Tomasik, prezes Zarządu Górnośląskiego Towarzystwa, spółki zarządzającej Katowice Airport.