Prace projektowe powinny zakończyć się z październiku 2023 roku. Pierwsza umowa dotyczy około 2,3-kilometrowego odcinka w Sosnowcu, między ulicą Inwestycyjną a węzłem Jęzor, natomiast druga – 2,7-kilometrowego odcinka od węzła Jęzor do węzła Brzęczkowice w Mysłowicach. Jak przypomina GDDKiA, to kontynuacja przebudowy dawnej wschodniej obwodnicy Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego. Projekt przebudowy obu odcinków S1 przygotuje biuro projektowe Mosty Katowice.
W Sosnowcu, Mysłowicach, Jaworznie
Wartość umowy dla odcinka w Sosnowcu to 1 790 880 zł. – Z zakresu projektowania wyłączony został odcinek o długości około 450 m, obejmujący wiadukt nad rzeką Bobrek oraz torami kolejowymi wraz z dojazdami. Został on przebudowany we wcześniejszych latach – informuje GDDKiA. Umowa na zaprojektowanie przebudowy drugiego odcinka to z kolei koszt 1 876 980 zł. Ta część inwestycji realizowana będzie na terenie trzech miast – Sosnowca, Mysłowic i Jaworzna.
Dodajmy,
że dokumentacja projektowa dla pierwszego odcinka ma powstać w
ciągu 15 miesięcy, a dla drugiego – w 16 miesięcy od podpisania
umowy. – Obowiązkiem wykonawcy będzie również wsparcie GDDKiA
na etapie przetargu na roboty budowlane wraz z udzielaniem wyjaśnień
i odpowiedzi oferentom oraz pełnienie nadzoru autorskiego w czasie
realizacji robót budowlanych – podkreślają w GDDKiA.
Nowe ekrany akustyczne
Najważniejszym
celem inwestycji to dostosowanie parametrów istniejącej drogi do
parametrów technicznych drogi ekspresowej, natomiast konstrukcji
nawierzchni i obiektów mostowych – do nośności 11,5 tony na oś.
Powstaną ponadto nowe ekrany akustyczne i przebudowane zostaną już
istniejące.