Od 18 sierpnia 2024 r. koniec jazdy wiaduktami ul. Bohaterów Monte Cassino nad S86
Pamiętające schyłkowy PRL dwa, przerzucone nad drogą ekspresową S86 wiadukty, w ciągu ulicy Bohaterów Monte Cassino w Katowicach od lat czekały na przebudowę. Jeszcze przed wybuchem pandemii zostały podparte, by „przedłużyć ich żywotność i zapewnić bezpieczne użytkowanie”, ale wiadomo było, że taka prowizorka nie może trwać wiecznie. Jej koniec właśnie się zaczyna.
Drogowcy w najbliższych dniach wezmą się za rozbiórkę nawierzchni jezdni ulicy Bohaterów Monte Cassino na wiaduktach nad S86. A kiedy zostanie wykonana rampa prowadząca do tymczasowej kładki nad S86 (jej montaż trwa od końca lipca), to na wiaduktach zostanie wstrzymany ruch pieszych i rowerów, by wykonawca mógł przystąpić do demontażu pozostałych elementów ich wyposażenia.
To
oczywiście wiąże się z zamknięciem dla ruchu obu wiaduktów (a
konkretniej ul.
Bohaterów Monte Cassino na odcinku pomiędzy skrzyżowaniami z ulicą
Wrocławską i Burowiecką).
Wprowadzanie
nowej organizacji ruchu drogowcy
rozpoczną
w sobotnią
noc i od
godzin porannych w
niedzielę (18 sierpnia) nie
będą już mogły tam przejechać ani samochody, ani pojazdy
komunikacji miejskiej. Na
razie wiadukty będzie można jeszcze przejść pieszo. Drogowcy
prognozują, że tak to wyglądać będzie do końca sierpnia –
później ruch pieszych będzie musiał się przenieść na
wybudowaną obok wiaduktów tymczasową kładkę.
Skrócona trasa na dwóch liniach. Przystanki tymczasowe przy osiedlu Kukuczki
W związku z zapowiedzianymi przez drogowców pracami Zarząd Transportu Metropolitalnego zapowiedział już, że od najbliższej niedzieli (18 sierpnia) wprowadza zmiany w kursowaniu komunikacji miejskiej w rejonie Zawodzia, Szopienic i Bogucic. I tak:
- autobusy linii nr 70 i 600 jadąc od strony centrum Katowic będą kończyć bieg w rejonie osiedla Kukuczki na przystanku Osiedle Kukuczki Lubuska (wcześniej zatrzymają się na przystankach: Osiedle Kukuczki DL Center Point i Osiedle Kukuczki BMC Wiadukt)
- autobusy linii nr 70 i 600 jadąc w stronę centrum Katowic będą zaczynać na przystanku Osiedle Kukuczki Lubuska, a później zatrzymają się na przystankach: Osiedle Kukuczki Podhalańska, Osiedle Kukuczki BMC Wiadukt, Osiedle Kukuczki DL Center Point.
- zostaną uruchomione przystanki tymczasowe: Os. Kukuczki BMC Wiadukt
(na ul. Wrocławskiej w pobliżu skrzyżowania z ul. Bohaterów Monte
Cassino, na wysokości parkingu sklepowego), Os. Kukuczki Lubuska 01
(na ul. Bohaterów Monte Cassino, na wysokości ul. Lubuskiej na
Osiedlu Kukuczki) i Os. Kukuczki Podhalańska (na ul. Bohaterów
Monte Cassino, za skrzyżowaniem z ul. Podhalańską).
Tymczasowa linia autobusowa z Borek do Zawodzia. By jechać dalej, trzeba przejść przez wiadukt
Od niedzieli (18 sierpnia) zostanie uruchomiona tymczasowa linia autobusowa Z-70, kursująca na trasie Zawodzie BMC Wiadukt – Borki Pętla (w części kursów skrócona do relacji Zawodzie BMC Wiadukt – Zawodzie CP).
W kierunku Borek autobusy tej linii będą obsługiwać przystanki: Zawodzie BMC Wiadukt 31 – Zawodzie Boh. Monte Cassino 02 – Zawodzie Ośrodek Sportowy 01 – Zawodzie Łączna 01 – Zawodzie CP Parking 01 – Wilhelmina Krakowska nż 01 – Wilhelmina Zespół Szkół 02 – Wilhelmina Skrzyżowanie 02 – Szopienice PKP 02 – Szopienice Kościół 02 – Szopienice Dwór 01 – Szopienice Osiedlowa 02 – Szopienice Szpital Geriatryczny 02 – Szopienice Kocura 02 – Borki Szpital 01 – Borki Wieża Ciśnień 01 – Borki Korczaka 01 – Borki Pętla 01.
W kierunku Zawodzia autobusy tej linii będą obsługiwać przystanki: Borki Pętla 01 – Borki Korczaka 02 – Borki Wieża Ciśnień 02 – Borki Szpital 02 – Szopienice Kocura 02 – Szopienice Szpital Geriatryczny 02 – Szopienice Osiedlowa 01 – Szopienice Dwór 02 – Szopienice Kościół 01 – Szopienice PKP 01 – Wilhelmina Skrzyżowanie 03 – Wilhelmina Zespół Szkół 01 – Zawodzie Zajezdnia 01 – Zawodzie CP 01 – Zawodzie Łączna 02 – Zawodzie Ośrodek Sportowy 02 – Zawodzie Boh. Monte Cassino 01 – Zawodzie BMC Wiadukt 31.
Pasażerowie
podróżujący linią Z-70 chcąc kontynuować jazdę w kierunku
centrum Katowic będą musieli przejść chodnikiem
po wiadukcie (a później po kładce
dla pieszych)
nad S86 i na
przystankach
przy
Os. Kukuczki wejść
do autobusu linii 70 lub 600.
Objazdy dla kierowców w rejonie Zawodzia, Bogucic i Dąbrówki Małej
Dla kierowców w związku z zamknięciem ul. Bohaterów Monte Cassino wyznaczono objazdy:
- dla dojazdu do Dąbrówki Małej od strony Zawodzia poprzez ulice: Bagienną, Burowiecką i Al. Roździeńskiego,
- dla dojazdu do Bogucic od strony Zawodzia poprzez ulice: Bohaterów Monte Cassino, Bagienną, Al. Roździeńskiego, Al. Korfantego i Katowicką,
- dla dojazdu do Zawodzia od strony Dąbrówki Małej poprzez ulice: Leopolda, Le Ronda, Popiełuszki, Al. Roździeńskiego, Murckowską i Bagienną oraz Strzelców Bytomskich, Hallera, Al. Roździeńskiego, Murckowską i Bagienną,
- dla
dojazdu
do Zawodzia od strony Bogucic poprzez ulice: Leopolda, Katowicką,
Markiefki, Al. Roździeńskiego i Bagienną.
Po zakończeniu budowy ul. Dobrowolskiego i po zakończeniu prac na węźle „Agata” S86 zmianie ulegną trasy objazdu dla:
- dojazdu do Zawodzia od strony Dąbrówki Małej poprzez ulice: Leopolda, Le Ronda, Popiełuszki, Al. Roździeńskiego (węzeł Agata), Burowiecką, rondo Miednoje i Bohaterów Monte Cassino,
- dojazdu do Bogucic od strony Zawodzia poprzez ulice: Bohaterów Monte Cassino, Bagienną, Al. Roździeńskiego, Dobrowolskiego i Katowicką,
- dojazdu do Zawodzia od strony Bogucic poprzez ulice: Leopolda,
Katowicką,
Dobrowolskiego,
Al. Roździeńskiego i Bagienną.
Niebawem pojawią się także utrudnienia w ruchu na S86
Kierowcy muszą liczyć się z tym, że następnym etapem prac przy wiaduktach będzie rozpoczęcie rozbiórki ich konstrukcji, co będzie skutkować ograniczeniami w ruchu na samej S86. Co to może oznaczać, można sobie łatwo wyobrazić jeśli wziąć pod uwagę, że wedle przeprowadzonych na początku dekady pomiarów przejeżdżało tamtędy każdej doby niemal 113 tys. różnego rodzaju pojazdów.
- Harmonogram rozpoczęcia rozbiórki konstrukcji wiaduktów uzależniony jest od zatwierdzenia organizacji ruchu na czas trwania prac budowlanych – informują drogowcy z katowickiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Zarazem deklarują, że dążą do tego, aby na każdym z etapów, kierowcy na S86 mieli do dyspozycji po dwa pasy w każdym z kierunków.
- Utrudnienia skutkujące koniecznością poprowadzenia ruchu między jezdniami S86 poprzez przejazdy technologiczne będą mogły trwać w okresach wakacyjnych, czyli od 1 lipca do 31 sierpnia, a po tym terminie jeszcze maksymalnie przez 60 dni – podaje GDDKiA.
Drogowcy przypominają, że etapie postępowania przetargowego jako jedno z kryteriów wyboru oferty określili skrócenie czasu jego trwania i że wykonawca zobowiązał się do skrócenia czasu utrudnień związanych z prowadzeniem ruchu przez przejazdy awaryjne o 160 dni. Przypominają również, że zgodnie z planem cała inwestycja ma zostać zakończona w grudniu 2025 r.
Może Cię zainteresować: