Przekazanie dzierżawcom infrastruktury i terenu dwóch Miejsc Obsługi Podróżnych w tym rejonie autostrady A1 (Woźniki Wschód oraz Woźniki Zachód) nastąpiło w październiku 2021 r. Jak wówczas zapowiadali drogowcy, od tego momentu dzierżawcy mieli 18 miesięcy na „wybudowanie i oddanie do użytkowania dostosowanych już MOP-ów do wyższych klas, przy zapewnieniu dostępności podczas prac do obecnej infrastruktury”. A skoro nastąpiło to teraz, niemalże już w połowie letnich wakacji, to oznacza, że w zakładanym czasie nie udało się zmieścić. Choć poślizg nie jest zbyt wielki.
Jak
wyliczają drogowcy na rozbudowanym MOP-ie Woźniki Zachód można
zatankować pojazd (także naładować baterie w przypadku
„elektryków”), zjeść w restauracji, skorzystać z toalety i
prysznica, a zimą zrzucić śnieg i lód z dachu auta. Na miejscu
udostępniono także plac zabaw dla dzieci.
Utrudnienia i ograniczenia prędkości. Tak ma być do października
Wybierający się ze Śląska na północ autostradą A1 kierowcy muszą też jednak przygotować się na inne „niespodzianki”. W czwartek (20 lipca) rozpoczęły się prace naprawcze nawierzchni betonowej autostrady na jezdni w kierunku północnym, w Konopiskach (pow. częstochowski). Pierwotnie miały one ruszyć już 12 lipca, ale przesunięto je ze względu na upały.
Przeprowadzenie prac naprawczych wiąże się z zamknięciem jezdni prowadzącej ruch w kierunku północnym na odcinku ok. 500 metrów oraz przekierowaniem ruchu na jezdnię przeciwną. Kierowcy do swojej dyspozycji będą mieli dwa pasy ruchu w kierunku Katowic oraz jeden w kierunku Częstochowy. Wprowadzone zostało ponadto ograniczenie prędkości do 80 km/h na odcinku w rejonie robót oraz do 60 km/h w miejscach przejazdu na drugą jezdnię. Obowiązuje też zasada jazdy na suwak.
Jak informuje GDDKiA, naprawa będzie obejmowała rozbiórkę istniejącej nawierzchni, budowę dodatkowych sączków odwadniających, wymianę gruntu podłoża i całej konstrukcji jezdni. Następnie wykonawca ułoży nową nawierzchnię, wykona szczeliny dylatacyjne pomiędzy nawierzchnią betonową i asfaltową. Całość zakończy montaż barier ochronnych i wdrożenie docelowej organizacji ruchu uwzględniające odtworzenie oznakowania poziomego i pionowego. Wykonawca zadeklarował, że zakończy prace naprawcze w październiku.
Może Cię zainteresować: