Przy Centrum Przesiadkowym "Brynów" - nie działa. Na przystanku autobusowym Katowice Jagiellońska - też nie. Katowice "Rondo" - to samo. Albo nie wyświetla się nic, poza godziną, albo lakoniczny komunikat - "Prace serwisowe". Na przystanku w katowickiej Koszutce, przy Misjonarzy Oblatów niby działa, ale jednocześnie wyświetla informację, że to jest test i przyjazdy mogą się nie zgadzać z rzeczywistością.
Również w poniedziałek 9 października większość tablic wyświetla lakoniczne hasło "prace serwisowe".
Tablice elektroniczne na przystankach też muszą być przełączone do nowego systemu Transport GZM
Od 2 października 2023 r. nie działają elektroniczne tablice informacyjne na przystankach w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Co się dzieje?
- Tablice SDIP (System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej - przyp. red.) również wymagały przełączenia do nowego systemu. Dziś część tablic działa w trybie testowym, jeśli testy się powiodą, kolejne tablice będą uruchamiane sukcesywnie. Na początku tego tygodnia tablice powinny już działać - przekonuje Łukasz Zych, rzecznik prasowy Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.
To kolejna niedogodność dla pasażerów metropolitalnego transportu, bo już przyzwyczailiśmy się do wygody, jaką dają tablice informujące za ile minut przyjedzie nasz autobus albo tramwaj.
Migracja odbywa się w bólach
W niedzielę, 1 października 2023 r., uruchomiono w pełni aplikację Transport GZM, umożliwiając transfer danych ze Śląskiej Karty Usług Publicznych (ŚKUP) do nowego systemu. Pasażerom udostępniono także nową funkcję, czyli „podróż start/stop”, dzięki której nie trzeba płacić za bilet z góry, ale za rzeczywiste przejazdy z całego dnia. Migracja systemu ze ŚKUP do Transport GZM przebiega jednak w bólach.
Pisaliśmy o tym kilkakrotnie w ciągu tego tygodnia:
- Aplikacja Transport GZM nie działa. Awaria w dniu, który miał być nowym otwarciem
- Awaria naprawiona: aplikacja Transport GZM działa. Macie wciąż problem? Jest rozwiązanie
- Długie kolejki w Bytomiu, Chorzowie i Katowicach. Nie po papier toaletowy. To Transport GZM
5 października poinformowano, że "po aktualizacji Transport GZM system został ustabilizowany i działa poprawnie. Urządzenia w pojazdach „widzą" karty ŚKUP i zapisane na nich bilety. Karty ŚKUP zmigrowane do nowego systemu prawidłowo identyfikują konta w systemie Transport GZM a co za tym idzie pozwalają na korzystanie z zakupionych w nim biletów i doładowanych środków we wszystkich urządzeniach.
Jednak pasażerowie nadal zgłaszają problemy - m.in. z brakiem możliwości zakupu biletów start-stop.
---------------------------------------------------------------------------------
Podoba Ci się ten artykuł? Zapisz się do newslettera ŚLĄZAGA, a będziesz mieć pewność, że nie przegapisz innych naszych ciekawych tekstów. Zapisy: www.slazag.pl/newsletter
Może Cię zainteresować:
Metropolia rezygnuje z autobusów na wodór. Orlen za dużo chciał za paliwo
Może Cię zainteresować: