Elektroniczne tablice informacyjne na przystankach ZTM nie działają od kilku dni. Powód? Migracja systemu Transport GZM

System ŚKUP odchodzi w niebyt, zastępowany przez nowy, o nazwie Transport GZM. Migracja to bolesna i długa, jak się okazuje. Pasażerowie zgłaszali wiele problemów z nową aplikacją, stali po 2 godziny w kolejkach do Punktów Obsługi Pasażera, by kupić bilety miesięczne. Do tego od początku ubiegłego tygodnia nie działają elektroniczne tablice informacyjne na przystankach.

Katarzyna Pachelska
Tablica przystanek katowice

Przy Centrum Przesiadkowym "Brynów" - nie działa. Na przystanku autobusowym Katowice Jagiellońska - też nie. Katowice "Rondo" - to samo. Albo nie wyświetla się nic, poza godziną, albo lakoniczny komunikat - "Prace serwisowe". Na przystanku w katowickiej Koszutce, przy Misjonarzy Oblatów niby działa, ale jednocześnie wyświetla informację, że to jest test i przyjazdy mogą się nie zgadzać z rzeczywistością.

Również w poniedziałek 9 października większość tablic wyświetla lakoniczne hasło "prace serwisowe".

Tablice elektroniczne na przystankach też muszą być przełączone do nowego systemu Transport GZM

Od 2 października 2023 r. nie działają elektroniczne tablice informacyjne na przystankach w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Co się dzieje?

- Tablice SDIP (System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej - przyp. red.) również wymagały przełączenia do nowego systemu. Dziś część tablic działa w trybie testowym, jeśli testy się powiodą, kolejne tablice będą uruchamiane sukcesywnie. Na początku tego tygodnia tablice powinny już działać - przekonuje Łukasz Zych, rzecznik prasowy Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

To kolejna niedogodność dla pasażerów metropolitalnego transportu, bo już przyzwyczailiśmy się do wygody, jaką dają tablice informujące za ile minut przyjedzie nasz autobus albo tramwaj.

Migracja odbywa się w bólach

W niedzielę, 1 października 2023 r., uruchomiono w pełni aplikację Transport GZM, umożliwiając transfer danych ze Śląskiej Karty Usług Publicznych (ŚKUP) do nowego systemu. Pasażerom udostępniono także nową funkcję, czyli „podróż start/stop”, dzięki której nie trzeba płacić za bilet z góry, ale za rzeczywiste przejazdy z całego dnia. Migracja systemu ze ŚKUP do Transport GZM przebiega jednak w bólach.

Pisaliśmy o tym kilkakrotnie w ciągu tego tygodnia:

5 października poinformowano, że "po aktualizacji Transport GZM system został ustabilizowany i działa poprawnie. Urządzenia w pojazdach „widzą" karty ŚKUP i zapisane na nich bilety. Karty ŚKUP zmigrowane do nowego systemu prawidłowo identyfikują konta w systemie Transport GZM a co za tym idzie pozwalają na korzystanie z zakupionych w nim biletów i doładowanych środków we wszystkich urządzeniach.

Jednak pasażerowie nadal zgłaszają problemy - m.in. z brakiem możliwości zakupu biletów start-stop.

---------------------------------------------------------------------------------

Podoba Ci się ten artykuł? Zapisz się do newslettera ŚLĄZAGA, a będziesz mieć pewność, że nie przegapisz innych naszych ciekawych tekstów. Zapisy: www.slazag.pl/newsletter

    Ewa piecewicz kierowca autobusu 03

    Może Cię zainteresować:

    Ewa Piecewicz, kierowca autobusu miejskiego: Egzamin za pierwszym razem. Prowadzenie autobusu to nic trudnego

    Autor: Katarzyna Pachelska

    28/05/2023

    Autobus wodorowy w Koninie

    Może Cię zainteresować:

    Metropolia rezygnuje z autobusów na wodór. Orlen za dużo chciał za paliwo

    Autor: Michał Wroński

    22/09/2023

    Tramwaj Katowice Chorzowska

    Może Cię zainteresować:

    Będą pomiary hałasu na torowiskach w Katowicach. Tramwaje Śląskie miały skargi

    Autor: Michał Wroński

    02/10/2023

    Subskrybuj ślązag.pl

    google news icon