Halloween 2905531 1280

Grzegorz Kulik: Niy fajruja Halloween. Jo je przeciwko tymu durch importowaniu wszyskigo z Ameryki

Fest mie szteruje, że dyskurs nad Halloween we Polsce zdōminowały grupy ludzi, co sie dzielōm podug polityki. Z jednyj strōny „moderno”, „światowo” Polska je za fajrowaniym Halloween, a z drugij strōny „zacofano”, „prowincyjōnalno” Polska widzi w tym norzyńdzie ôd Szatana. Skuli tego niy idzie podyskutować ô tym po ludzku, bo wszyscy sie zaroz rozpolajōm i nic dō nich niy dociyro.

Import Ameryki dō nos

A jo je przeciwko Halloween u nos, ale niy skuli religije, bo religijo żodnyj role we mojim życiu niy gro. Jo je przeciwko tymu durch importowaniu wszyskigo z Ameryki, a marketingowcy we Polsce bezmyślnie ściōngajōm stamtōnd, co ino idzie. Usłyszeli ô Black Friday, co we Stanach je po Świyńcie Dziynkczyniynio i zaczyno świōnteczny sezōn, to musieli to ściōngnōńć do Polski. Usłyszeli ô Walyntynkach, to musieli je ściōngnōńć do Polski. I niyważne, że już była gotowo lokalno Sobōtka i stykło ino marketing naôbkoło nij zbudować.

Niy, musi być po amerykańsku i mōmy sie rzić ôdmrożać w lutym zamiast sie grzoć we cieple drugij połowy czyrwca. Jak tak patrza na stōn polskigo marketingu, to mōm wōnty, wiela sōm wert te dyplōmy z marketingu i zarzōndzanio, co je tyla lot sztudowało pōł Polski.

Ale to niy sōm ino świynta abo fajry, bo amerykańsko żōna ôd mojigo kamrata przijechała sam na byzuch i była zeszokowano, że tyla publicznego przestrzyństwa je po angelsku i ôna połowa rozumiy. Za to ôd niego matka, co sam żyje ôd narodzynio, ôna połowy niy rozumiy. Jak niy patrzeć, to przeca to je absurd.

Niy naszo kultura

Spytocie mie możno, czymu jo tak stoja ô jakoś cudaczno czystość lokalnyj kultury. No jak by niy było jo sie wziōn za pisanie po naszymu gynau bez to, żech niy mōg patrzeć na niszczynie ślōnskij kultury ôd czegoś, co widza za cudze. Moja perspektywa niy je ale ino przeciwno dōminacyji polskij kultury we Ślōnsku, ale kożdyj inkszyj cudzyj tyż.

Ftoś możno powiy, że dyć niy ma co sie szterować tym Halloween, bo dzieci aby majōm szpas. Ino że dzieci majōm tyż szpas ze kilograma chipsōw abo siedzynio nad telefōnym cołki dziyń, a na to im niy przizwolōmy.

Ftoś możno powiy, że dyć niy ma co sie szterować tym Halloween, bo dzieci aby majōm szpas. Ino że dzieci majōm tyż szpas ze kilograma chipsōw abo siedzynio nad telefōnym cołki dziyń, a na to im niy przizwolōmy.

Grzegorz Kulik

Wciskanie inkszym Halloween niy ma fajne

Ôkrōm tego we Ameryce niy klupie sie do dōmōw, co niy sōm przistrojōne na Halloween, bo to znaczy, że go niy fajrujōm. U nos prōbuje sie to żebranie ô maszkety replikować, ino sie niy rozumiy prawidoł, jake przi tym sōm. Jeźli na kolynda trza sie ekstra zapisować, to czymu take coś mo być w porzōndku?

Spōmino mi to, jak we 90. latach na szpilach basketbalu we Polsce robiyli „kisscam”, co w nim sie rozchodzi ô to, że pokazujōm na kamerze pora ludzi na trybunach, a ci sie majōm pocałować. Ino że niy rozumieli tego, że we NBA te pory nojprzōd wiedzōm, że bydōm pokozane, i to sōm richtich zamiyłowani we sobie ludzie. A we Polsce prōbowali kozać cudzym ludziōm sie całować. No i ino sama gańba z tego była.

Bez to tym barzij mi sie niy podobo Halloween we Polsce, bo mie sie nigdy niy podobo nic, co mi sie prōbuje wciś do garła. A jeźli ftoś mi sie z tym dobijo do dōm, to tego nazwać inakszyj niy idzie.

Niypoważny dyskurs

Trocha mie śmiyszy ale tyn polityczny podzioł miyndzy ludźmi, co sōm za i przeciw Halloween. Bo jednak ci, co sōm za, to z rubsza ludzie ôd cyntrum do lewice, tōż tacy, co im – we ôgrōmnym uproszczyniu – niy pasuje kapitalizm ani kolōnizacyjo. A przeca Halloween we takij formie to je totalnie kapitalistyczny fajer i amerykańsko kulturowo kolōnizacyjo. Z drugij strōny przeciw sōm ci ôd cyntrum do prawice, tōż tacy, co im – zaś we ôgrōmnym uproszczyniu – ôdpowiadajōm krześcijańske fajry. A przeca Halloween to je krześcijański fajer.

Tōż jak sam jednych i drugich traktować poważnie?