Abo "Miodek pedzioł"
Polsko historyjo to tyż niykōńczōnco sie gyszichta ô walce ze
niymieckim naciskym, beztōż co drugi głos widzi we Ślōnzokach
krypto-Niymcōw, co dzisiej godajōm ô ślōnskim jynzyku, a jutro
roznajmiōm land Oberschlesien i przistōmpiynie do Niymiec. Zaroz za
tym idzie dorada, że mōmy sie jechać „do siebie”, jak nōm sie
w Polsce niy podobo.
Na
ta antyślōnsko-antyniymiecko paranoja nakłodo sie tyż dogmat ô
Ślōnzokach, co 700 lot ze szklistymi ôczami za Polskōm
wyglōndali, beztōż niypojynte dō nich je, że Ślōnzok może niy
chcieć być Polok abo klasyfikować swōj jynzyk za niypolski. Stōnd
godanie ô zdradzie.
Trzecio
zorta: „Miodek pedzioł”. To tacy, co majōm pora typowych fraz
do powiedzynio, m.in.: „gwara śląska jest piękna, ale”,
„profesor Miodek”, „jest kilkanaście gwar”. Tacy ludzie
mieli już (zło) ôpinijo ô ślōnskim jynzyku, we internecie sie
poznojdowali pora inkszych ôpiniji i fraz, co im do jejich uprzedzyń
pasowały, i fest muszōm je powtōrzić reszcie świata. Bez to, że
prof. Miodek to autorytet i celebryta, im fest pasuje tyn jedyn
wywiad, co go doł do Dziynnika Zachodnigo we 2011, cołko epoka tymu
nazod.
Swojōm
drōgōm profesōr sie fest krziwdy narobiōł tym wywiadym i
szkoda, że nigdy ofyn cołkimi zdaniami niy pedzioł ani niy napisoł
na spokojnie, ô co mu sie rozchodzi. No ale tak sie kōńczy
ymocyjōnalne wypowiadanie sie na tymaty, co sie w nich niy je
fachmōn, bo trza spōmnieć, że Miodek to preskryptywista (ôn sie
zno na formułowaniu norm we jynzyku), a niy dyjalektolog (ftoś, fto
sie zno na systymatyce dyjalektōw i jynzykōw).
Ze
żodnōm ze ôpisanych grup niy ma synsu sie spiyrać, bo we
internecie niy ma czegoś takigo jak dyjalog, ino kożdy prawi swōj
mōnolog. Ludzie klupiōm we ekran abo tastatura niy bez to, że
chcōm inkszych do czegoś przeprzić, ino bez to, że im sie zdowo,
że jejich świat sie traci. Tyn jejich wrzask to je prōba ôbrōny
tego świata.
Fto sam je lepszy ôbywatel Polski?
Głosy
ôd niykerych politykrōw sie w ta panika wpasowujōm, bo ôni
prōbujōm co ugrać na tym. Dycki może sie znojś te ekstra sto
ôsōb, co ich bydzie na nastympny roz dziynki tymu welować. Beztōż
ôkrōm ôbrōny jedności Polski, antyniymieckij manie i beranio ô
ôpiniji ôd Miodka, ôni czynsto przidowajōm jeszcze swoje typowe:
„to wszysko Kohut”, „to dzielenie Ślązaków” i inksze
gupoty.
A
prowda je cołkym prziziymno i ôna chyba polskimu społeczyństwu i
jego elitōm dobryj cynzury niy dowo. We polskim prawie je ino jedno
norzyńdzie do tego, żeby ze pōmocōm państwa piastować swōj
jynzyk. To norzyńdzie to je status regijōnalnego jynzyka.
Ślōnzocy
fołdrujōm tyn status ôd porunostu lot, a do parlamyntu ze
projektym prawnego uznanio naszego jynzyka przichodziyli ôziym razy.
Bez piyrsze siedym my sie ôdbijali ôd ściany. Niych mi ftoś
pokoże drugo grupa, co by była tak ciyrpliwo. Skuli tyj
niynawiści i niyzrozumiynio niy rozgoroł ani jedyn mantel, niy była
strzaskano ani jedna flaszka, niy poleciało ani jedno jajco. Jedyne,
co my robiyli, to my durch prōbowali zmiyniać prawidła na drōdze
prawa. Tōż fto sam je lepszy ôbywatel Polski? Tyn, co dō
niego Polska to pora nacyjōnalistycznych dogmatōw, abo tyn, co dbo
ô polske prawo? Myśla, że sami wiycie.