Jakich błędów unikać przy pakowaniu przesyłek do wysyłki w sklepie internetowym?

Proces pakowania przesyłek bezpośrednio przekłada się na satysfakcję klientów. Paczki, które są odpowiednio przygotowane do wysyłki, dają przewożonym produktom odpowiednią ochronę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Mają również wpływ na postrzeganie marki przez klientów. Wszelkie niedociągnięcia w pakowaniu mogą nie tylko zepsuć przyjemność z otrzymania paczki, ale też zaważyć na decyzji o ponownych zakupach w danym sklepie. W artykule omówimy najczęstsze pułapki i błędy w pakowaniu przesyłek. Podpowiemy również, jak ich uniknąć.

Pexels kampus 7857523

Dlaczego prawidłowe pakowanie przesyłek w sklepie e-commerce jest tak ważne?

Doskonałe produkty, intuicyjna strona internetowa oraz profesjonalna obsługa klienta to niewątpliwie atuty, które przyciągają klientów. Jednak proces zakupowy zakończony jest dopiero w momencie odbioru paczki przez klienta. Jeżeli przesyłka dotrze uszkodzona z powodu niewłaściwego zabezpieczenia, klient prawdopodobnie straci zaufanie do sprzedawcy i zdecyduje się na zmianę sklepu przy kolejnych zakupach.

Błędy w pakowaniu, takie jak uszkodzenia opakowania czy niewłaściwe zabezpieczenie produktu, są niestety dość powszechne i powodują niezadowolenie klientów. Każdy przypadek defektu przesyłki to potencjalnie utracony klient i negatywna opinia, która odstrasza kolejnych kupujących. Dlatego ważne jest dbanie o wszystkie aspekty procesu wysyłki, zabezpieczając produkty w taki sposób, aby jak najbardziej zminimalizować ryzyko ich uszkodzenia podczas transportu.

Inwestycja w wysokiej jakości opakowania kartonowe, np. ze sklepu Grembox, wpływa na budowanie pozytywnego wizerunku firmy, co pozwoli uzyskać i utrzymać przewagę wśród konkurencji na rynku.

Jak nie pakować paczek do wysyłki? Tych błędów unikaj

Do procesu pakowania przesyłek w sklepie internetowym należy podchodzić z odpowiednią starannością. Pamiętaj, że zadowolony klient to taki, który otrzyma zamówiony produkt w nienagannym stanie. Zatem każda paczka powinna być przygotowana z myślą o tym, by przetrwała trudy transportu bez szwanku.

Czego w takim razie unikać podczas pakowania zamówień? Poniżej omawiamy najczęściej popełniane błędy.

Nieodpowiednio dobrany rozmiar kartonu do wysyłanego produktu

Jednym z najczęściej popełnianych błędów jest niewłaściwy dobór rozmiaru opakowania kartonowego do towaru.

  • Zbyt małe opakowanie - utrudnia odpowiednie zabezpieczenie produktu, zwiększa ryzyko uszkodzeń podczas transportu.
  • Zbyt duże opakowanie - generuje niepotrzebne koszty wysyłki, wymaga większej ilości wypełniacza, a dodatkowo zwiększa szanse na przemieszczanie się produktów podczas transportu.

Warto zawsze dostosować karton do towaru. Odpowiedni rozmiar opakowania do wysyłki zapewnia właściwą ochronę przed wstrząsami i uszkodzeniami.

Zajrzyj na stronę internetową producenta pudełek kartonowych Grembox i wybierz opakowania w odpowiednim rozmiarze.

Niewłaściwy rodzaj opakowania

Wybierając odpowiednie opakowanie, zwróć uwagę na charakterystykę produktów, które masz zamiar wysyłać. Zapakowanie szkła w foliopak na pewno nie jest dobrym pomysłem. Folia nie da odpowiedniej ochrony, tak kruchemu materiałowi, jakim jest szkło. Za to spakowanie jednej bluzki w karton 5-warstwowy o wymiarach 550x550x300 mm będzie przesadą, ponieważ bluzka po pierwsze nie wymaga tak dobrej ochrony, a po drugie taki karton jest po prostu za duży. Ty zapłacisz więcej za przesyłkę, a klient może mieć problem z transportem przesyłki, jeśli zamówił ją do punktu odbioru i spodziewał się niewielkiej paczki.

Słabej jakości opakowanie kartonowe

Opakowania kartonowe niskiej jakości obniżają estetykę przesyłki, a dodatkowo nie zapewniają odpowiedniej ochrony dla zawartości. Wykorzystanie pudełek o zbyt niskiej gramaturze lub wykonanych ze słabej jakości tektury falistej, może skutkować uszkodzeniami podczas transportu. Wysokiej jakości małe i duże kartony klapowe od grembox.pl zwiększają szanse na bezpieczne dotarcie produktów do odbiorcy, a także oferują możliwość wielokrotnego użycia.

Niewystarczająca ilość wypełniacza

Wybór odpowiedniego wypełnienia, takiego jak folia bąbelkowa, chrupki piankowe czy wiórki papierowe, jest istotny, aby zminimalizować ryzyko zniszczenia zawartości paczki. W przypadku wysyłki wielu przedmiotów, zastosowanie kartonowych przekładek czy kratownic również zwiększa bezpieczeństwo przewożonych towarów, ponieważ oddziela je od siebie. Wypełniacze zapewniają stabilność towarów i ochronę przed wstrząsami.

Brak odpowiednich oznaczeń na paczkach

Brak etykiety wysyłkowej może spowodować zgubienie przesyłki w trakcie transportu. Należy też pamiętać, że etykiety to nie tylko te, które zawierają dane odbiorcy, ale również te, które informują osoby odpowiedzialne za transport paczki, w jaki sposób obchodzić się z przesyłką. Tego typu etykiety nazywane są naklejkami ostrzegawczymi. Najbardziej popularne to takie, które mają napis „Ostrożnie”, „Nie rzucać” lub „Fragile”. W przypadku przewozu dużych paczek, ważne jest, aby opakowanie miało wyraźnie oznaczone strony "góra/dół. Dzięki etykietom ostrzegawczym nawet delikatny towar dotrze do klienta w idealnym stanie.

Użycie niewłaściwej taśmy pakowej

Taśmy pakowe różnią się między sobą materiałem wykonania, szerokością oraz klejem, który stanowi ich bazę. Zbyt wąska taśma nie zaklei odpowiednio kartonu klapowego, co grozi otwarciem się paczki podczas transportu. Otwarcie paczki może nastąpić również wtedy, gdy użyjemy taśmy o niewłaściwym kleju. Przykładowo, klej akrylowy słabo klei się do tektury, natomiast bardzo dobrze przykleja się do folii. Dobór odpowiedniego rodzaju taśmy pakowej z grembox.pl umożliwi bezproblemowe rozpakowywanie oraz zmniejszy ryzyko uszkodzenia opakowania.

Subskrybuj ślązag.pl

google news icon