Jutro wyłączony zostanie system ŚKUP. Przez trzy dni najlepiej unikać podróży

Dziś jest ten dzień. Dzień, w którym po raz ostatni możecie dokonać jakiejkolwiek transakcji przy pomocy Śląskiej Karty Usług Publicznych. Jeśli więc chcecie kupić bilet za pomocą tego systemu, to czasu nie zostało wam wiele. Jutro, 28 września system ŚKUP zostanie definitywnie wyłączony.

M. Wroński
Automat SKUP

Choć jutro (28 września) system ŚKUP zostanie wyłączony, nie oznacza to, że nie będzie już można korzystać z karty SKUP. Tych, których data ważności mija we wrześniu można będzie używać do końca tego miesiąca. Te z dłuższym terminem ważności można będzie stosować aż do dnia wydrukowanej na nich daty.

Aby jednak nie było za łatwo, to przez trzy kolejne dni dni (do 30 września włącznie) nie będzie można skorzystać z zapisanych na karcie ŚKUP biletów jednorazowych, średniookresowych oraz pakietowych. Co mają zatem zrobić podróżni, którzy takowe bilety posiadają na swojej karcie, a nie mogą na te trzy dni zamknąć się w domu na pracy zdalnej? Niestety nie pozostaje im nic innego jak na te trzy dni kupić nowe bilety w dostępnych kanałach sprzedaży (np. w aplikacji mobilnej).

Bez przeszkód będzie można natomiast jeździć na podstawie zapisanych wcześniej na karcie SKUP biletach długookresowych - będą one ważne i widoczne dla kontrolera w czasie ewentualnej kontroli.

Od niedzieli (1 października) za przejazdy komunikacją miejską w obrębie Metropolii będzie można płacić przy użyciu aplikacji mobilnej, ważnej karty ŚKUP, bądź Metrokarty. Ta ostatnia stanowić będzie „wizytówkę” systemu Transport GZM, który zastąpi odchodzący do historii system ŚKUP (będzie ją można za darmo otrzymać w kioskach, automatach biletowych na przystankach i w Punktach Obsługi Pasażera).

Wszystkie dane znajdujące się do tej pory w systemie ŚKUP zostaną przeniesione do systemu Transport GZM. Tak samo przeniesione zostaną pieniądze z dotychczasowej e-portmonetki oraz zapisane w systemie ŚKUP bilety. Dostęp do tych pieniędzy zostanie odblokowany 1 października – wtedy będzie można dokonać ich migracji na swoje konto w nowym systemie. Będzie to możliwe zarówno w portalu Transport GZM, jak i w Punkcie Obsługi Pasażera. Warunkiem będzie jednak założenie konta w systemie Transport GZM. Można to będzie uczynić samemu w internecie lub w Punkcie Obsługi Pasażera. W razie trudności pomocy będzie można szukać dzwoniąc pod numer 800 16 30 30 na specjalną infolinię ZTM.

Pociąg Kolei Śląskich na stacji Katowice

Może Cię zainteresować:

Najpierw zwolnią pociągi, zmieni się rozkład jazdy, a potem... Nadchodzi koszmar pasażerów, czyli przebudowa katowickiego węzła kolejowego

Autor: Michał Wroński

26/09/2023

Miesiąc z aplikacją Transport GZM Rozstanie ze ŚKUP nie będzie takie trudne

Może Cię zainteresować:

Miesiąc z aplikacją Transport GZM. Rozstanie ze ŚKUP nie będzie takie trudne

Autor: Maciej Poloczek

09/09/2023

Bogusław Molecki

Może Cię zainteresować:

Dr Bogusław Molecki: Na terenie Metropolii ludzie nie widzą powodu, by przenieść się z aut do transportu zbiorowego

Autor: Michał Wroński

06/12/2022

Subskrybuj ślązag.pl

google news icon