Katogeddon. Wielkie korki w Katowicach: od Sosnowca (S86), Tychów, Chorzowa i Mysłowic (DK79). Zwężenia przy burzonych wiaduktach

Jeśli to ma być teraz codzienność osób dojeżdżających do Katowic od strony Zagłębia i Mysłowic, to nie zazdrościmy. Dzisiaj (w poniedziałek 9 września) wielkie korki na S86 od strony Sosnowca i DK79 od strony Mysłowic, ale również w Katowicach w stronę Sosnowca oraz od Tychów w stronę Katowic. Są spowodowane pracami zmierzającymi do zburzenia, a następnie odbudowania wiaduktów drogowych.

Katogeddon wkroczył do Katowic nie tylko od wschodu, ale też od zachodu i południa. Zwężenia dwóch ważnych dróg, prowadzących z tego kierunku do Katowic - czyli S86 (DK86), DK79 - spowodowały od rana ogromne korki na tych dojazdówkach do stolicy regionu, choć widać też znaczne natężenie ruchu również w samych Katowicach, na DTŚ w stronę Sosnowca i Mysłowic.

Przypomnijmy, że oba zwężenia są spowodowane modernizacją wiaduktów drogowych, która zakłada zburzenie starych i postawienie na ich miejscu nowych obiektów.

Burzenie wiaduktów drogowych w ciągu ul. Bohaterów Monte Cassino nad S86 w Katowicach

Zawężenie S86 we fragmencie pod wiaduktami drogowymi w ciągu ul. Bohaterów Monte Cassino miało nastąpić 2 września, ale przesunęło się o tydzień. Drogowcy pracują tu na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Ruch drogą ekspresową S86 odbywa się wyłącznie jezdnią w kierunku Katowic. Jezdnia w stronę Sosnowca została wyłączona z użytkowania, co jednak nie oznacza, że w stronę Sosnowca nie można przejechać. Kierowcy jadący w obu kierunkach mają do dyspozycji po dwa pasy ruchu. Czy przy natężeniu ruchu sięgającym 113 tysięcy pojazdów na dobę to wystarczy do uniknięcia zatorów? Już widać, że w godzinach szczytu to nierealne.

Taka organizacja ruchu będzie obowiązywać przez trzy tygodnie o ile – jak zastrzegają drogowcy - nie zajdą nieprzewidziane okoliczności. Następnie prace rozbiórkowe przeniosą się na drugą stronę ekspresówki. Całość prac związana z rozbiórką starych i budowę nowych wiaduktów planowo ma zostać zakończona w grudniu 2025 r.

Burzenie wiaduktu drogowego nad linią kolejową w ciągu ul. Bagiennej w Katowicach

To jedna z początkowych faz przebudowy katowickiego węzła kolejowego. Wiadukt w ciągu ulicy Bagiennej na DK79 jako pierwszy z sześciu idzie do wyburzenia. Prace są realizowane na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych.

Jezdnia od strony Mysłowic została zamknięta, a ruch drogowy przeniesiony na drugą stronę obiektu. Oznacza to tyle, że jadący zarówno od Katowic, jak i z Katowic mają do dyspozycji jeden, a nie – jak zwykle - dwa pasy ruchu.

Ten pierwszy ruch ma być zarazem stosunkowo „bezbolesnym” (choć już widać, że to mrzonki), ponieważ wykonawca inwestycji nie zablokuje w całości przejazdu. Zgoła inaczej ma być w przypadku pozostałej piątki, w skład której wejdą wiadukty kolejowo-drogowe:

  • nad ul. Graniczną,
  • nad ul. Mikołowską,
  • nad ul. Kłodnicką,
  • nad ul. Przodowników (to wiadukt tylko kolejowy),
  • nad ul. Załęską.

Tam rozpoczęcie prac będzie się wiązać z całkowitym zamknięciem ruchu kołowego.

Interesujesz się Śląskiem i Zagłębiem? Zapisz się i bądź na bieżąco - https://www.slazag.pl/newsletter

Katowice ulica Mikolowska

Może Cię zainteresować:

Przebudowa stacji PKP w Katowicach może zaliczyć pierwszy poślizg. Terminy rozbiórki wiaduktów nierealne?

Autor: Michał Wroński

30/08/2024

Katowice Stacja PKP

Może Cię zainteresować:

Przed nami całe lata rozkopanych Katowic. W imię czego mamy to znosić? No dobra, oto sześć powodów

Autor: Michał Wroński

30/08/2024

Subskrybuj ślązag.pl

google news icon