W 2024 roku w terminalu towarowym Katowice Airport odprawiono w sumie 37 182 tony frachtu lotniczego, czyli o 1 248 ton więcej (wzrost o 3,5 proc.) niż w 2023 roku, kiedy obsłużono 35 934 tony cargo. Dodajmy: zeszłoroczny wynik był drugim najlepszym w historii katowickiego lotniska. Rekord pochodzi z 2022 roku, kiedy w terminalu cargo Katowice Airport odnotowano łącznie 40 646 ton ładunków.
Pyrzowice staną się „znaczącym hubem obsługi e-commerce”?
Zeszłoroczny wynik może zostać w kolejnych latach wyraźnie pobity, bo w Pyrzowicach realizowany jest ambitny program inwestycyjny na lata 2024-28, a jednym z jego najważniejszych elementów jest trwająca już budowa nowoczesnego węzła przeładunkowego.
– Wiele wskazuje na to, że pocovidowa korekta przewozów cargo już za nami. W 2025 roku spodziewamy się dalszego wzrostu obsługiwanych ładunków. Aktualnie, w ramach programu inwestycyjnego na lata 2024-2032, przygotowujemy kolejne projekty, które pozwolą nam rozwinąć infrastrukturę do obsługi cargo lotniczego. Chcemy, żeby Katowice Airport stało się znaczącym hubem obsługi e-commerce w tej części Europy – mówi Artur Tomasik, prezes Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego, spółki zarządzającej pyrzowickim lotniskiem.
Przypomnieć warto, że w terminalu cargo Katowice Airport swoje oddziały mają DHL Express, UPS i FedEx, które obsługują z Pyrzowic całą południową Polskę. Dodatkowo Lufthansa Cargo prowadzi w terminalu towarowym katowickiego lotniska ogólnopolski punkt integracji frachtu w modelu RFS (Road Feeder Service).
Kilka miesięcy temu, w październiku 2024 roku zostało uruchomione połączenie all-cargo pomiędzy chińskim miastem Urumczi a Katowice Airport, natomiast w tym roku oferta Lufthansy Cargo zostanie uzupełniona o regularne rejsy cargo z Katowice Airport do Frankfurtu, które będą realizowane Airbusem A321F.