Katowice Airport chwali się zwiększeniem przepustowości infrastruktury do obsługi ruchu pasażerskiego. Jest po co zwiększać, bo lotnisko w Pyrzowicach każdego miesiąca w tym roku bije rekordy w liczbie pasażerów. Na przykład w maju na lotnisku w Pyrzowicach obsłużono 583 111 podróżnych. To wynik lepszy aż o 111 667 pasażerów (wzrost o 23,7 proc.!) niż w maju 2023 roku. Zarządca lotniska szacuje, że w 2024 r. lotnisko będzie miało na koncie ponad 6 mln pasażerów.
Budynek cargo zaadaptowany na terminal pasażerski
W poniedziałek 17 czerwca 2024 r. pierwsi pasażerowie skorzystali z terminalu D KTW, który – podobnie jak terminal C – pełni funkcję przylotową. W obiekcie obsługiwane są niektóre rejsy czarterowe, które przylatują do KTW z krajów strefy Schengen (dziś ta strefa liczy 29 państw, w 2024 r. dołączyły do niej Rumunia i Bułgaria - oprócz drogowych przejść granicznych). Terminal został uruchomiony w dawnym budynku cargo.
Ogólna powierzchnia terminalu D wynosi 1 805 m kw. Wyposażono go w pojedynczy taśmociąg do wydawania bagaży o długości 100 m z dwiema nitkami rozładunku, co umożliwia obsługę do dwóch rejsów jednocześnie.
Wkrótce parking na ponad 700 aut oraz budowa głównego terminalu pasażerskiego
To nie ostatnia nowa inwestycja na lotnisku. Trwa budowa dużego parkingu (ma być otwarty jeszcze w czerwcu), a w planach na najbliższe lata jest budowa głównego terminalu pasażerskiego o powierzchni 50 tys. m kw. W obiekcie obsługiwany będzie ruch odlotowy i przylotowy, terminal wyposażony będzie w rękawy i połączony tunelem ze stacją kolejową "Pyrzowice Lotnisko". Terminal główny to największa inwestycja w ramach programu rozbudowy infrastruktury KTW na lata 2024-2028.
Zarządcy lotniska Katowice Airport proszą pasażerów przylatujących do KTW i korzystających z transferów busem na parking lotniskowy P2 oraz na parkingi zewnętrzne, żeby dzwoniąc po transfer wskazali, pod którym terminalem będą na niego oczekiwali.
Może Cię zainteresować: