Prowizje, premia, nagrody. Na co jeszcze może liczyć kontroler biletów?
ZTM chce zatrudnić 20 „kanarów”. Do ich obowiązków będzie należeć nie tylko sama kontrola biletów, ale też sporządzanie raportów z tych czynności oraz kontrola jakości usług przewozowych. Jak zastrzeżono, kontrolerzy będą pracować w parach (w celu transparentności kontroli i zwiększenia poczucia bezpieczeństwa) o różnych godzinach i na całej sieci ZTM.
Na co mogą liczyć chętni do podjęcia się tej pracy? Poza pensją otrzymywać będą prowizje za opłacone przez gapowiczów mandaty.
– Najefektywniejsi, początkowi kontrolerzy mogą zarobić nawet 6000 zł na rękę. Takie wynagrodzenie będzie atrakcyjne dla wielu osób, szczególnie dla tych, którzy nie mają wyższego wykształcenia i tylko z tego powodu nie mogą podjąć się pracy na innych stanowiskach – wskazuje Małgorzata Gutowska, dyrektor Zarządu Transportu Metropolitalnego.
Jak wylicza ZTM, poza prowizjami kontrolerom biletów przysługują również inne benefity:
- miesięczna premia regulaminowa,
- nagrody jubileuszowe,
- ubezpieczenia grupowe na życie i zdrowie,
- świadczenia z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
- karty MulitiSport i MultiLife.
Kolejarze rozkopią Katowice. ZTM będzie potrzebować informatorów
ZTM szuka również ok. 25 informatorów terenowych. Ta rekrutacja ma związek z przebudową katowickiego węzła kolejowego.
PKP Polskie Linie Kolejowe podały kilka dni temu, że od września rozpoczną rozbiórkę (a później budowę od nowa) sześciu wiaduktów kolejowych w Katowicach: nad ulicami Mikołowską, Graniczną, Załęską, Przodowników, Kłodnicką i Bagienną.
Zostanie tam wstrzymany ruch pojazdów, co niechybnie będzie oznaczać gigantyczny chaos w przemieszczaniu się po Katowicach. Organizator komunikacji miejskiej liczy, że uda się nad tym jakoś zapanować z pomocą 25 informatorów, których obowiązkiem będzie „rzetelne udzielanie pasażerom informacji o zaplanowanych zmianach w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej”.
Jak zastrzeżono, ma to być praca wykonywana doraźnie, w pobliżu przystanków lub w pojazdach kursujących na zlecenie ZTM. Stawka jest ustalana indywidualnie. ZTM zapewnia kamizelki odblaskowe oraz – w przypadku większych i bardziej złożonych zmian w komunikacji miejskiej – szkolenia oraz materiały informacyjne (np. mapki, ulotki). Od kandydatów oczekuje kultury i cierpliwości. Dodatkowym atutem będzie też znajomość sieci połączeń.
– Kandydaci, zgłaszając się do nas, nie zobowiązują się do pracy w konkretnych lokalizacjach oraz terminach. Podpisujemy umowy zlecenia i dopiero w momencie planowania konkretnej akcji informacyjnej proponujemy poszczególnym osobom udział w niej – wskazuje dyrektor Gutowska.
Może Cię zainteresować: