Koleje Śląskie uruchamiają na Facebooku biuro rzeczy znalezionych. Co w pociągach zostawiają pasażerowie?

Szalik, czapka, telefon czy torba – to najczęściej pozostawiane rzeczy w pociągach Kolei Śląskich. Przewoźnik chce przyspieszyć ich odzyskiwanie i – od połowy lipca – uruchamia na Facebooku biuro rzeczy znalezionych. Już teraz łatwiej można znaleźć informacje o utrudnieniach na torach.

fot. Koleje Śląskie
Koleje Śląskie uruchamiają biuro rzeczy znalezionych na Facebooku

Co w pociągach zostawiają pasażerowie? Najczęściej – jak mówi Maciej Zaremba z Kolei Śląskich – to „klasyka”, czyli takie rzeczy, jak: czapka, szalik, parasol czy torba. Zdarzają się też „poważniejsze” zguby: telefon komórkowy, dokumenty czy pieniądze. Przy odzyskaniu tych cenniejszych rzeczy kolejowy przewoźnik współpracuje z policją bądź powiatem czy miastem na prawach powiatu. Odzyskanie tych drobniejszych chce przyspieszyć i uruchamia na Facebooku biuro rzeczy znalezionych. Nowy kanał ma ruszyć w połowie lipca 2023 r.

– Będzie funkcjonował trochę w systemie Spotted: Koleje Śląskie. Pasażerowie będą nam zgłaszać np.: zgubiłem czapkę, czy się znalazła i jak mogę odzyskać. Gdy zguba się znajdzie, np. podczas mycia pociągu, będzie ją można szybko odzyskać. Oczywiście po udowodnieniu, że to jest nasza własność – tłumaczy Maciej Zaremba z Kolei Śląskich.

W przypadku rzeczy, których zdjęcia mogą zostać opublikowane, będą one umieszczane na nowym kanale na Facebooku. Będzie też informacja w jaki sposób najszybciej odzyskać zgubę – np. w Centrum Obsługi Pasażera Kolei Śląskich na dworcu kolejowym w Katowicach

Nowa strona o utrudnieniach na torach

Biuro rzeczy znalezionych w mediach społecznościowych dopiero ruszy, ale już teraz łatwiej odszukać informacje o utrudnieniach na torach. Do tej pory można było je znaleźć w internecie, ale trzeba było wejść na główną stronę Kolei Śląskich. Teraz działa indywidualna strona pod adresem kolejeslaskie.info, która przekierowuje do podstrony, gdzie znajdują się informacje o utrudnieniach

Tam publikujemy oficjalne informacje rozliczające nas, jako przewoźnika, z tego co się dzieje na torach, gdy są odchylania od realizacji rozkładu jazdy. Są to dokładnie te same wewnętrzne informacje Kolei Śląskich, które są przekazywane raportowo dalej – np. w przypadku opóźnienia pociągi są podane powody i godzina przyjazdu – mówi Maciej Zaremba.

W Kolejach Śląskich zapewniają, że publikowane tam informacje są w 100 procentach sprawdzone.

Wakacyjny hit Kolei Śląskich Blisko pół tysiąca biletów sprzedanych w pierwszy weekend

Może Cię zainteresować:

Wakacyjny hit Kolei Śląskich. Prawie pół tysiąca biletów sprzedanych w pierwszy weekend

Autor: Maciej Poloczek

04/07/2023

Koleje Śląskie przywracają połączenie kolejowe do Bohumina

Może Cię zainteresować:

Koleje Śląskie przywracają połączenie kolejowe do Bohumina

Autor: Reklama

28/06/2023

Subskrybuj ślązag.pl

google news icon