Polski Alarm Smogowy wraz ze Screen Network i Stowarzyszeniem Program Czysta Polska zainaugurował właśnie ogólnopolską akcję ostrzegającą przed smogiem i zachęcającą mieszkańców do zmiany źródła ogrzewania,
Aktywiści uznali, że najlepszą metodą ku temu będzie pokazanie ludziom, czym oddychają na co dzień. Dlatego też w 58 miastach całej Polski na ponad 20 tysiącach ekranów, w tym na największych wyświetlaczach LED, w dniach z podwyższonym stężeniem pyłów PM10 mieszkańcy zobaczą na ekranach LED wielkie płuca, których kolor będzie stopniowo się zaciemniać – w zależności od poziomu zanieczyszczenia powietrza. Ponadto na ekranach pojawi się również informacja o aktualnym stężeniu pyłu PM10 i opis jakości powietrza: średnia, zła albo bardzo zła. Akcja ma trwać do końca sezonu grzewczego
– Kampania jest wirtualnym uzupełnieniem naszej akcji, w której pokazujemy model ludzkich płuc oddychający zanieczyszczonym powietrzem – mówi Piotr Siergiej, rzecznik Polskiego Alarmu Smogowego.
– Chcemy ostrzegać przed smogiem, ponieważ każdy ekran z płucami pokazywać będzie aktualną jakość powietrza uzupełnioną o informację, że jest średnia, zła lub bardzo zła. Planujemy dotrzeć z naszym przekazem do milionów osób, tak aby po tym ciężkim sezonie smogowym, nie było wątpliwości co należy zrobić: wymienić stare piece i ocieplić nasze domy.
W naszym regionie różnej wielkości ekrany znajdą się m.in. na dworcu PKP w Katowicach, przy centrum handlowym 3 Stawy, C.H. Libero oraz Silesia City Center, przy bytomskiej Plejadzie, CH Auchan i Tesco w Gliwicach, przy M1 w Zabrzu i Czeladzi oraz Tesco w Rybniku.
Może Cię zainteresować:
Historia dymu i smogu. Jak żyliśmy i umieraliśmy ze złym powietrzem
Może Cię zainteresować:
Śląskie miasta wśród najbardziej „smogowych” miast w Polsce. Ale rzeczywistość jest dużo gorsza
Może Cię zainteresować: