Kolejne pociągi PKP Intercity ominą stację w Katowicach. PKP PLK zamyka jeden z peronów dworca PKP Katowice

PKP Intercity kontynuuje politykę przekierowywania swoich pociągów tak, aby omijały centrum Katowic. Od najbliższego czwartku (3 października 2024 r.) kolejnych sześć pociągów dalekobieżnych będzie kursowało przez stację w Ligocie. Na pocieszenie przez trzy dni w tym tygodniu oraz przez kilka kolejnych w drugiej połowie miesiąca w składach Pendolino na odcinku Katowice – Bielsko-Biała Główna będą honorowane bilety Kolei Śląskich.

M. Wroński
Pociag Intercity Katowice Szopienice

Pierwsze pociągi dalekobieżne zaczęły omijać centrum Katowic w związku z przebudową tutejszego węzła kolejowego już w grudniu 2023. Im bardziej prace te nabierają tempa, tym większą liczbę połączeń spotykał taki właśnie los.

Coraz więcej pociągów omija główny dworzec w Katowicach

Od 18 września przez Ochojec, z postojem na stacji Ligocie, kursuje IC „Piast” w obu relacjach (tj. zarówno z Przemyśla przez Kraków, Opole, Wrocław, Poznań do Gdyni, jak też w odwrotnym kierunku) oraz IC Siemiradzki w relacji z Wrocławia (przez Opole, Gliwice i Kraków do Przemyśla).

Od najbliższego czwartku (3 października) przez Katowice Ligotę, z pominięciem głównego dworca w Katowicach, będzie kursować następnych sześć pociągów dalekobieżnych:

  1. „Rozewie” w relacji Gdynia Główna - Kraków Główny,
  2. „Matejko” w relacji Szczecin Główny - Przemyśl Główny,
  3. „Artus” w relacji Gdynia Główna - Przemyśl Główny,
  4. „Grottger” w relacji Wrocław Główny - Przemyśl Główny,
  5. „Szczeliniec” w relacji Jelenia Góra - Kraków Główny,
  6. „Malczewski” w relacji Kołobrzeg - Kraków Główny.

3 października 2024 zamknięcie peronu pierwszego na dworcu PKP Katowice

Wyprowadzenie części kolejnych połączeń poza centrum Katowic zbiega się w czasie z zamknięciem przez PKP Polskie Linie Kolejowe (właśnie od 3 października) peronu pierwszego na katowickim dworcu.

Efekty tego odczują oczywiście nie tylko przewoźnicy dalekobieżni, ale też regionalni. Już wcześniej zresztą przedstawiciele PLK oceniali, że przepustowości stacji Katowice dla ruchu pociągów ma spaść nawet o przeszło 20 proc. „przy najbardziej trudnych fazach” przebudowy tutejszego węzła.

Przejazd Pendolino na bilecie Kolei Śląskich

Na pocieszenie od 30 września do 2 października oraz od 15 do 18 października w Pendolino na odcinku Katowice – Bielsko-Biała Główna (pociąg wyjeżdża z Katowic o godz. 15.12) będą honorowane bilety Kolei Śląskich. Wynika to z faktu, że w tych dniach nie pojedzie pociąg KŚ z Katowic do Żywca, odjeżdżający zwykle o godz. 15:19. Powodem utrudnień są prace modernizacyjne na odcinku Kobiór – Goczałkowice-Zdrój, realizowane przez PKP PLK.

- Przed wejściem do pociągu oprócz biletu należy pobrać z kas biletowych Kolei Śląskich i InterCity bezpłatną rezerwację miejsca – mówi Bartłomiej Wnuk, rzecznik prasowy Kolei Śląskich. Jak dodaje, z połączeniem Pendolino skomunikowany będzie pociąg KŚ na odcinku Bielsko-Biała Główna – Żywiec.
Wiadukt Mikołowska Katowice

Może Cię zainteresować:

Zmiana terminów zamknięć wiaduktów w Katowicach! Odbędą się później niż zapowiadano. PKP PLK podała nowe terminy

Autor: Katarzyna Pachelska

12/09/2024

Katowice stacja PKP

Może Cię zainteresować:

Po wakacjach ruszy przebudowa węzła kolejowego w Katowicach. PKP PLK podpisało największą umowę w historii

Autor: Michał Wroński

08/04/2024

Katowice Stacja PKP

Może Cię zainteresować:

Przed nami całe lata rozkopanych Katowic. W imię czego mamy to znosić? No dobra, oto sześć powodów

Autor: Michał Wroński

30/08/2024

Subskrybuj ślązag.pl

google news icon