Koniec remontów DK79 w Chorzowie i linii kolejowej Katowice-Bytom-Tarnowskie Góry już w grudniu 2024 r.

Podczas gdy w Katowicach końcówka roku upłynie pod znakiem trudnych chwil w przemieszczaniu się po mieście, w Chorzowie i Bytomiu jest szansa na oddech. Do końca zmierzają prace na linii kolejowej z Katowic przez Bytom do Tarnowskich Gór oraz na Drodze Krajowej 79 w Chorzowie.

W kontekście przebudowy katowickiego węzła kolejowego od kilku dni już prawie wszystko wiadomo. Przede wszystkim wiadomo kiedy oraz w jakim zakresie będzie zamykanych pierwszych sześć wiaduktów drogowych i kolejowych.

W Katowicach będzie armageddon drogowo-kolejowy

Nie wiadomo jeszcze, jak dokładnie w czasie przebudowy będą poprowadzone objazdy, choć cudów nie należy się spodziewać. Biorąc pod uwagę to, że wśród owej szóstki jest m.in. wiadukt drogowy w ciągu ulicy Bagiennej oraz wiadukt kolejowy nad ul. Mikołowską w centrum Katowic, a także, iż od połowy sierpnia trwa rozbiórka dwóch wiaduktów drogowych przerzuconych nad drogą ekspresową S86 w ciągu ulicy Bohaterów Monte Cassino i że niebawem utrudnienia w ruchu pojawią się także na samej S86, to jazda po Katowicach stanie się nie lada wyzwaniem wymagającym sporej cierpliwości i gotowości do stania w korkach. Dodajmy, że kłopot będą mieli nie tylko kierowcy, ale też pasażerowie transportu zbiorowego.

A w Chorzowie i w Bytomiu - koniec wielkich inwestycji

Końcówka roku powinna za to przynieść ulgę w Bytomiu i Chorzowie. W tych miastach zakończą się dwie duże inwestycje infrastrukturalne.

Po pierwsze powinny dobiec końca prace na linii kolejowej z Chorzowa przez Bytom do Tarnowskich Gór, co pozwoli (po trwającej od marca 2022 r. przerwie) przywrócić ruch pociągów z Tarnowskich Gór i Bytomia w stronę Katowic. W stronę Katowic nie oznacza jednak, że bezpośrednio do samych Katowic one dojadą - prawdopodobnie pasażerowie tych pociągów będą musieli się przesiąść w Chorzowie Batorym na składy jadące z Gliwice w kierunku Częstochowy.

Przebudowa stacji PKP w Bytomiu
Przebudowa stacji PKP w Bytomiu. Fot. M. Bałwas

W grudniu mają się zakończyć także prace na DK79 w Chorzowie na wysokości dawnej huty Kościuszko (od skrzyżowania z ul. Moniuszki do skrzyżowania z ul. Metalowców), gdzie przebudowywana jest zarówno droga, jak też poprowadzone obok torowisko (docelowo linia tramwajowa będzie przebiegać w innym śladzie niż poprzednio).

Stąd też od stycznia 2023 roku wstrzymany pozostaje ruch tramwajów między Bytomiem a Chorzowem (gdyby ktoś zapomniał, to przypominamy, że to właśnie ta linia była niegdyś typowana do roli „szybkiego tramwaju”), natomiast ruch samochodowy odbywa się jednym pasem w każdym z kierunków, co w praktyce oznacza to, że w godzinach szczytu prostu trzeba tu swoje odstać.

Wiadukt Mikołowska Katowice

Może Cię zainteresować:

Przebudowa węzła kolejowego Katowice. Daty zamknięcia wiaduktów w Katowicach. Zmiany w kursowaniu pociągów

Autor: Katarzyna Pachelska

23/08/2024

Chorzow prace na linii kolejowej i tramwajowej

Może Cię zainteresować:

W Chorzowie budują na raz kolejarze, tramwajarze i drogowcy. Zobaczcie, jak dawna Królewska Huta wygląda teraz na zdjęciach z drona

Autor: Michał Wroński

17/02/2024

Przebudowa linii kolejowej 131 w Bytomiu

Może Cię zainteresować:

Bytom jak oblężona twierdza. Przez remonty ciężko dostać się do miasta i z niego wydostać

Autor: Daniel Lekszycki

08/07/2024

Subskrybuj ślązag.pl

google news icon