Pierwsze lądowanie Boeinga 787-8 PLL LOT w Katowice Airport odbyło się 3 grudnia 2012 roku. Tak opisywał wówczas samolot Piotr Adamczyk, rzecznik pyrzowickiego lotniska: „Najważniejszy cel, jaki chciał osiągnąć zespół pracujący nad stworzeniem tego samolotu to zmniejszenie zużycia paliwa przy zachowaniu odpowiednich osiągów. Postanowiono go zrealizować głownie poprzez zmniejszenie wagi samolotu. Było to możliwe dzięki zastosowaniu odpowiednich materiałów do jego produkcji, która w 50% opiera się na kompozytach, 20% stanowi aluminium, 15% tytan, 10% stal, pozostałe 5% to różne inne materiały. Do budowy każdego Boeinga 787 wykorzystuje się ponad 35 ton włókna węglowego, które jest mocniejsze niż tradycyjnie używane do budowy samolotów materiały i o wiele lżejsze”.
Boeing 787-8, który 10 lat temu wylądował w Pyrzowicach był pierwszym z zakupionych przez PLL LOT samolotów tego typu. Ten egzemplarz był testowany od 18 października 2012 roku, zaś do Polski przyleciał 14 listopada. Do 14 grudnia trwało szkolenie załogi, a celem pierwszego komercyjnego rejsu była Praga. LOT zakupił wersję 787-8. Dreamliner w tej odmianie ma 55,91 metra długości, rozpiętość skrzydeł to 60,12 m, szerokość kadłuba – 5,49 m, a statecznik poziomy wznosi się prawie 17 metrów ponad ziemią. Maksymalna masa startowa samolotu to około 228 ton, a maksymalny zasięg – około 15 tysięcy kilometrów.
Dziś Boeing 787-8 Dreamliner należący do Polskich Linii Lotniczych LOT jest już w Pyrzowicach codziennością. Obsługuje bezpośrednie, dalekodystansowe rejsy czarterowe z Katowice Airport do Meksyku, Tajlandii, na Kubę i Dominikanę. Warto przypomnieć, że samolot może zabrać na pokład 252 pasażerów w trzech różnych klasach – business (18 miejsc), premium (21) oraz economy (213), a połączenia na Kubę, Dominikanę oraz do Meksyku realizowane są w Pyrzowicach co siedem dni, a do Tajlandii – co dwa tygodnie.