Tegoroczna letnia siatka połączeń regularnych i czarterowych umożliwi loty z Katowice Airport w sumie na 111 trasach do 90 lotnisk zlokalizowanych w 30 krajach. Oto szczegóły.
Do
Wenecji z Ryanairem
W
sezonie „Lato 2022” linie Wizz Air, Ryanair, PLL LOT oraz
Lufthansa zaoferują pasażerom loty na 50 trasach do 43 lotnisk
zlokalizowanych w 19 państwach. Najwięcej tras – jedenaście –
dostępnych będzie do Włoch. Sześć z nich (Alghero, Bolonia,
Katania, Mediolan-Bergamo, Trapani i nowość – Wenecja) obsłuży
linia lotnicza Ryanair. Pięć tras do Włoch (Alghero, Katania,
Mediolan-Bergamo, Neapol, Rzym-Ciampino) zaoferuje ponadto węgierski
Wizz Air.
W
ramach sześciu połączeń (Barcelona, Castellon, Fuerteventura,
Malaga, Palma De Mallorca, Teneryfa) będzie można polecieć z
Pyrzowic do Hiszpanii – za sprawą linii Wizz Air. Sześć tras
będzie również dostępnych do Wielkiej Brytanii. Z Wizz Air można
będzie polecieć w czterech kierunkach (Bristol,
Doncaster-Sheffield, Liverpool, Londyn-Luton), a z Ryanair – w
dwóch (Londyn-Stansted, Manchester). Trasy do Niemiec? Wizz Air i
Ryanair polecą do Dortmundu i Kolonii-Bonn, a Lufthansa – do
Frankfurtu.
Z
kolei do Norwegii będą oferowane cztery trasy – przez Wizz Air
(Bergen, Oslo-Torp, Stavanger) i Ryanair (Oslo-Torp), a do Grecji –
trzy. Dwa kierunki obsłuży Wizz Air (Ateny, Korfu), a jeden Ryanair
(Ateny). Dwie trasy umożliwią podróż zarówno na Cypr, jak i do
Szwecji. Na Cypr polecą samoloty Wizz Air (Larnaka) oraz Ryanaira
(Pafos), a do Skandynawii – tylko Wizz Air (Malmo, Sztokholm
Skavsta).
Będą
też połączenia do Bułgarii (Burgas, Wizz Air), Chorwacji (Split,
Wizz Air), Czarnogóry (Podgorica – Wizz Air), Gruzji (Kutaisi –
Wizz Air), Holandii (Eindhoven – Wizz Air), Irlandii (Dublin,
Ryanair), Islandii (Reyjkavik, Wizz Air), Izraela (Tel Aviv, Wizz
Air), a także na Maltę (Wizz Air) oraz do Zjednoczonych Emiratów
Arabskich (Abu Zabi, Wizz Air). Jedno połączenie krajowe – do
Warszawy – zaoferują Polskie Linie Lotnicze LOT.
Wstrzymane
połączenia do Ukrainy
Lista
nie uwzględnia regularnych rejsów do Ukrainy. Jak wyjaśniają w
Katowice Airport, ze względu na trwający już miesiąc barbarzyński
zbrojny atak Rosji na to państwo, linie lotnicze wstrzymały
realizację wszystkich połączeń między Pyrzowicami a ukraińskimi
lotniskami. Przypomnieć warto, że przed wybuchem wojny siatka lotów
regularnych do Ukrainy obejmowała pięć kierunków: trzy trasy
obsługiwał Wizz Air (Kijów-Żuliany, Lwów, Zaporoże –
planowano wznowienie trasy 7 marca 2022 r.), a dwie Ryanair
(Kijów-Boryspil, Odessa).
– W siatce połączeń regularnych na sezon „Lato 2022” mamy dwie ciekawe nowości. Po pierwsze to Abu Zabi Wizz Aira, które wystartuje 1 kwietnia. Kierunek ma tę zaletę, że w Abu Zabi Wizz Air intensywnie rozwija azjatycką siatkę połączeń, skąd latać będzie między innymi do Sri Lanki. Dlatego nowa pyrzowicka trasa Wizz Air daje szeroki możliwości jeśli chodzi o organizację podróży do Azji. Druga nowość to główne weneckie lotnisko, czyli Marco Polo, do którego od 27 marca zacznie latać z Pyrzowic irlandzka linia lotnicza Ryanair – mówi Artur Tomasik, prezes Zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA, firmy zarządzającej Katowice Airport.
Czartery?
Prognozowane 1,6 mln podróżnych
Siatka
połączeń oferowanych przez biura podróży podczas sezonu letniego
obejmuje 61 kierunków czarterowych do 19 państw. Szesnaście tras
dostępnych będzie do Grecji, a kierunki to: Ateny, Chania,
Heraklion, Kalamata, Kavala, Kefalonia, Korfu, Kos, Mytilene, Patras,
Preveza, Rodos, Saloniki, Samos, Santorini oraz Zakynthos. Jedenaście
tras będzie dostępnych do Hiszpanii. Kierunki? Barcelona,
Fuerteventura, Girona, Gran Canaria, Ibiza, La Palma, Lanzarote,
Palma De Mallorca, Malaga, Minorka, Teneryfa. Będzie pięć tras do
Egiptu (Hurghada, Marsa Alam, Marsa Matruh – nowość, Sharm El
Sheikh, Taba), cztery do Turcji (Antalya, Bodrum, Dalaman, Izmir) i
Włoch (Katania, Lamezia Terme, Olbia, Palermo), trzy na Cypr (Ercan,
Larnaka, Pafos) i do Tunezji (Djerba, Enfidha, Monastyr).
Loty
wakacyjne odbywać się będą również do Bułgarii (dwa kierunki:
Burgas i Warna), Chorwacji (Dubrownik i Split) oraz Portugalii (Faro
i Madera). Jedna trasa czarterowa będzie dostępna do Albanii
(Tirana), Bośni i Hercegowiny (Mostar – nowość), Czarnogóry
(Podgorica), Dominikany (Puerto Plata), Gruzji (Kutaisi – nowość),
Macedonii (Ohryda), Maroka (Agadir), Meksyku (Cancun) oraz Wysp
Zielonego Przylądka (Amilcar Cabral).
– Prognozujemy,
że w ramach połączeń realizowanych na zlecenie biur podróży
obsłużymy ok. 1,6 miliona podróżnych, to 80 procent przewozów
czarterowych z rekordowego 2019 roku, kiedy to odnotowaliśmy w tej
kategorii ruchu 2 miliony pasażerów – zaznacza Artur Tomasik.