Ślōnske metro? Miało być tak piyknie
Nareście problym
kōmunikacyje bydzie na Gōrnym Ślōnsku ôstatecznie
rozwiōnzany - przepowiadoł artykuł. Ludziōm, co sie dziynnie
mynczōm we przepołniōnych autobusach i sztrasbanach (a w godzinach
szczytu tyż cugach), we wyeksploatowanych do granic możliwości
wozidłach, co sie kolebiōm na wybojach i powyginanych ôd
gōrniczych szkōd glajzach, tracōncym cołke godziny na dojozd do i
ze roboty, marznōncym w zimie na haltesztelach we lodowatym wietrze
- ôpcyjo modernyj podziymnyj bany musiała sie wydować niymożebnie
atrakcyjno. Tym barzij, kej presa futrowała ich propagandowymi
fotografijami mōnumyntalnych szteli metra w Moskwie abo
Lyningradzie.
Moc zresztōm znało i doś świyżo miało w pamiyńci
posiywno berlińsko U-Bahn, a niykerzi i nece metra w Paryżu abo
nawet w Lōndynie.
Podziymno bana na
Ślōnsku
Artykuł, co
przepowiadoł metro na Ślōnsku czytało sie tōż z ciekawościōm,
a projekt wybudowanio podziymnyj bany, co by łōnczyła
wszyske głowne miasta wōnglowyj niecki musioł budzić sroge
ymocyje. Ôsobliwie, że - jak sie zdowało - zawiyroł kōnkrety:
Decydujōncy głos we sprawie budowy ślōnskigo metra mieli fachmanio z wōnglowyj industryje. Przedstawiōny pod dyskusyjo projekt przewiduje wybudowanie metra we starych, nisko położōnych wōnglowych wyrobiskach. Moc tych tretuarōw leży na sztrekach, co nimi mo iś projektowano ślōnsko podziymno bana. Możliwość jejich spotrzebowanio przizwoli niy ino na rozwiniyńcie moc gibkigo tympa robōt, ale tyż na wykōnanie ich przi stōsōnkowo nojmyńszych nokładach materyji jak tyż pijyndzy. Jak rozsōndziyli grubiorze - przedstawiōny projekt je możliwy do realizacyje.
Głowno lynijo metra
miała iś z Bytōmia bez Chorzōw i Katowice do Sosnowca, drugo - z
Chorzowa bez Ruda Ślōnsko i Zobrze po Gliwice.
Metro w Bytōmiu:
sztela na rynku?
Ślōnske metro
niy bydzie po prowdzie tak bogate jak moskewske, ale bydzie moc
ciekawsze ôd lōndyńskigo - asiyli
sie. A miyszkańcōm Bytōmia niy ino zapowiedzieli, że to prawie w
jejich mieście wystartuje ta cołko wiekopōmno inwestycyjo, ale i
podali możliwo lokalizacyjo bytōmskij sztele metra:
Jak dać pozōr
na stōn robōt, przekludzōnych do teroz we nisko położōnych
pokładach, uczestnicy postanowiyli wysunōńć propozycyjo
napoczyńcio budowy ślōnskigo metra ôd Bytōmia. Za tōm decyzyjōm
prawiyły roboty kludzōne na naszym terynie przi eksploatacyji
pokładōw cynkowych rud. Tōż piyrszo sztela ślōnskij podziymnyj
bany bydzie zlokalizowano na naszym rynku, zglyndnie na terynie
miyjskigo parku.
Metro na Ślōnsku
to bōł wic
Artykuł ô
metrze na Ślōnsku ukozoł sie we numerze „Życio Bytōmskigo”
wydanym na przełōmie marca i kwietnia. We nastympnym redakcyjo sie
prziznała, że to bōł primaaprilisowy wic.
A na zakōńczynie
autōr przidoł: Fakt, iże moc naszych Czytoczōw uwierziło w ta
wiadōmość, świadczy m. in. jak gore kōnieczność
gyneralnego rozwiōnzanio kōmunikacyjnego problymu na terynie
Gōrnego Ślōnska. Po 60 latach kōnieczność durch gore w
nojlepsze. Nawet jeźli tajla problymōw tamtych lot je rozwiōnzano,
to wyrosły i wyrostajōm durch nowe.
Podziymno bana na
Ślōnsku niy powstała. Ani w Bytōmiu, ani w żodnym inkszym
mieście. Sprawa budowy ślōnskigo metra powroco co jakiś czas we
formie mynij (z wiynksza) abo barzij realnych kōncepcyji. Ôstatnio
we formie naziymnego metra. Monorail (naluftowo jednoglajzowo bana,
co używo jednyj glajzy pokludzōnyj estakadami) by mioł powstać w
Katowicach i w Sosnowcu. Koszt takij inwestycyje by szoł ale w
milijardy złotych. I to sōm ino koszt budowy, bo utrzimanie durch
by wymogało dalszych setek milijōnōw. Rocznie. Bydōm na to
pijōndze? Czas pokoże.
Jak na razie jednak metro na Ślōnsku ôstowo we sferze idyje, fantazyje abo ofyn wicōw na 1 kwietnia. Tyż we Zogłymbiu, kaj jedyn z internetowych zerwisōw ledwo pora lot tymu, mimowolnie chyba, powtōrzōł primaaprilisowego fake newsa ô budowie metra... teroz we Sosnowcu.