Na lotnisku w Pyrzowicach powstanie czwarty hangar do obsługi technicznej samolotów. To kolejny tego typu obiekt, z którego korzystać będzie Wizz Air

Najpóźniej pod koniec stycznia 2026 roku w Katowice Airport powinien zostać oddany do użytku nowy, czwarty hangar przeznaczony do obsługi technicznej samolotów, który zostanie wyposażony między innymi w dwie zatoki do przeglądów samolotów wielkości Airbusa A321neo. Wiadomo już, że najemcą hangaru będzie Wizz Air.

Mat. GTL SA
W Pyrzowicach powstanie czwarty hangar do obsługi technicznej samolotów wizualizacja

Budowa czwartego hangaru do obsługi technicznej samolotów jest elementem programu inwestycyjnego Katowice Airport na lata 2024-2028. Budynek jest w fazie projektowania, a w Górnośląskim Towarzystwie Lotniczym, spółce zarządzającej lotniskiem w Pyrzowicach, zakładają, że do końca tego roku wybrany zostanie wykonawca prac budowlanych. Jeśli tak się stanie, to nowy hangar będzie oddany do użytku do końca stycznia 2026 roku.

„Ważny moment dla Wizz Aira”

Nowy hangar będzie miał ok. 10 tys. metrów kwadratowych powierzchni. Wyposażony zostanie w dwie zatoki serwisowe, które umożliwią przeglądy samolotów wielkości Airbusa A321neo. Powstaną także liczne pomieszczenia warsztatowe, między innymi lakiernia i szlifiernia. Hangar będzie miał trzykondygnacyjne zaplecze biurowo-socjalne, a także część przeznaczoną do prowadzenia szkoleń. (Interesujesz się Śląskiem i Zagłębiem? Zapisz się i bądź na bieżąco - https://www.slazag.pl/newsletter).

– Nowy hangar stanowi ważny moment dla Wizz Aira, jako iż poszerzamy nasze zdolności związane z przeglądami, by sprostać potrzebom naszej rosnącej floty – mówi Michael Delehant, dyrektor operacyjny Wizz Aira. – Wraz z rosnącym popytem na nasze usługi, ekspansja ta umożliwi nam utrzymanie najwyższych standardów bezpieczeństwa i wydajności, zapewniając, że nasza flota pozostanie w optymalnym stanie przez wiele lat.

Osiem zatok do serwisu samolotów kodu C

Kiedy nowy hangar zostanie oddany użytku, to cała powierzchnia infrastruktury służąca do przeglądów i serwisu samolotów w Katowice Airport wynosić będzie ponad 32 tys. mkw. W sumie funkcjonować będzie osiem zatok do serwisu samolotów tzw. kodu C (Boeing 737/Airbus A320).

– Od 2007 roku konsekwentnie rozwijamy infrastrukturę katowickiego lotniska – przypomina Artur Tomasik, prezes Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA. – Wizz Air jest nie tylko największym przewoźnikiem w Katowice Airport pod względem liczby obsługiwanych pasażerów, ale także największym najemcą hangarów na naszym lotnisku, co pokazuje trwałość naszej współpracy, która datuje się już od maja 2004 roku. Czwarty hangar to nowe miejsca pracy dla wykwalifikowanych kadr w branży nowoczesnych technologii – dodaje.
Samolot wizz air

Może Cię zainteresować:

Wizz Air jest w Pyrzowicach już od 20 lat, w tym czasie linia przewiozła niemal 25,5 mln pasażerów. „Rozwój Katowice Airport nie byłby możliwy bez tego przewoźnika”

Autor: Grzegorz Lisiecki

20/05/2024

Artur Tomasik

Może Cię zainteresować:

Półtora miliarda złotych na inwestycje w Pyrzowicach. Artur Tomasik, prezes GTL: „Sądzę, że uda nam się stworzyć dobrze zaprojektowany, funkcjonalny port”

Autor: Grzegorz Lisiecki

09/02/2024

Od 31 marca obowiązywać będzie rozkład Lato 2024 w Katowice Airport

Może Cię zainteresować:

Katowice Airport: 106 kierunków, 86 lotnisk, 30 państw w rozkładzie „Lato 2024”. To będzie rekordowy sezon w Pyrzowicach

Autor: Grzegorz Lisiecki

28/03/2024

Subskrybuj ślązag.pl

google news icon