W Tychach kolejne zwolnienia. Pracę w branży motoryzacyjnej straci niemal sto osób

Krucha sytuacja w branży motoryzacyjnej Starego Kontynentu i przejście na elektromobilność dają się mocno we znaki naszemu regionowi. W Tychach, samochodowym mieście, kolejny zakład ogłasza masowe zwolnienia; tym razem prace straci niemal stu pracowników.

KSSE podstrefa Tychy

Czarne chmury zdają się zbierać nad jedną z kluczowych dla regionu branż. Również z olbrzymiej tyskiej fabryki Stellantis - spadkobiercy zakładów FSM i Fiat Auto Poland - nie napływają w ostatnim czasie zbyt dobre wieści. Rozwój produkcji SUVów przynosi pewne rezultaty, a same auta Alfy Romeo czy Jeepa zbierają pochwały, nie jest to w stanie jednak zrekompensować tego, z czego zakład (i całe miasto) żyły w głównej mierze - aut segmentu A i B. Chodzi o Lancie Ypsilon czy wytwarzanych tu w milionach sztuk Fiata Pandy czy Fiata 500, których produkcję przeniesiono gdzie indziej.

Nadzieją miała być nowa inwestycja wlosko-francuskiego giganta w spółce z Chinami - marka Leapmotor i elektryczny model T03 - który jednak z uwagi na nową politykę celną UE również "wyjeżdża" z miasta.

Zbliża się upadek produkcji samochodów w GZM?

Z uwagi na zmniejszone zamówienia i potrzeby megafabryki cierpią również jej satelity. Cały wianuszek firm, które działają w okolicy i dostarczają jej podzespoły i usługi. Kolejną z nich jest zajmująca się w Tychach budową tłoczników spółka bezpośrednio związana kapitałowo ze Stellantis/FCA. W związku z sytuacją pracę stracić ma około dziewięćdziesięciu osób. Proces ma być błyskawiczny - wedle informacji spółki potrwa do końca listopada. Informacje o redukcji etatów wpłynęła już do urzędu pracy, skąd o sprawie dowiedziały się regionalne media.

Sam proces transformacji z napędów spalinowych na elektryczne odbił już się gorzko na zatrudnionych w tyskiej strefie przemysłowej. Od minionego roku kilka firm z branży ogłosiło zwolnienia 50 i więcej pracowników na raz. Największym ciosem była likwidacja produkującego silniki spalinowe m.in. dla Fiata i Chryslera zakładu FCA Powertrain, przez którą pracę straciło blisko osiemset osób.

Fiat Professional e-Ducato

Może Cię zainteresować:

Masowe redukcje w Stellantis Gliwice. Winna elektryfikacja w branży automotive i przepisy UE

Autor: Michał Wroński

25/09/2024

Fiat Powertrain Technologies Bielsko-Biała

Może Cię zainteresować:

Bielska fabryka koncernu Stellantis zostanie zamknięta. Grupowe zwolnienia obejmą 468 pracowników. „Likwidacja FCA Powertrain wywoła efekt domina”

Autor: Grzegorz Lisiecki

03/02/2024

Subskrybuj ślązag.pl

google news icon