Autobusy będą jeździć co 60 minut, przez całą dobę, zarówno w dni robocze jak i wolne od pracy. W dni robocze, w godzinach szczytu na odcinku Gliwice Plac Piastów – Tarnowskie Góry Dworzec będą jeździły co 30 minut.
Część kursów kończyć będzie bieg przy Międzynarodowym Porcie Lotniczym Katowice Airport w Pyrzowicach, ale część docierać będzie do terminalu Cargo, by umożliwić dojazd do/z pracy zatrudnionym tam osobom. Na drugim krańcu trasy, w Gliwicach, wybrane kursy pojadą na przystanek Gliwice Kujawska, aby ułatwić dojazd studentom i pracownikom Politechniki Śląskiej. Ponadto uruchomione zostaną dwa nowe stanowiska przystanku przy urzędzie gminy w Ożarowicach, na ul. Szczotki.
Linia M14 będzie obsługiwana przez PKM Świerklaniec. W ubiegłym roku przewoźnik ten kupił 25, niskopodłogowych autobusów firmy MAN Truck&Bus właśnie z myślą o metroliniach (część tego taboru kursuje już na liniach M3 i M102). Wszystkie te pojazdy posiadają klimatyzację, miejsce dla osób niepełnosprawnych oraz dla wózka dziecięcego, uchwyt dla rowerów z możliwością ich mocowania, a także system monitoringu wewnętrznego i otoczenia, przyciski dla pasażerów oznakowane alfabetem Braille'a i dynamiczną informację pasażerską. Wyposażone są ponadto w nowe kasowniki i automaty biletowe, umożliwiające płatności zbliżeniowe.
Jak
informuje Górnośląsko – Zagłębiowska Metropolia obecnie
trwa przetarg, który umożliwi uruchomienie w ciągu pół roku
kolejnych metrolinii (docelowo ma ich być 32).
Mają
to być
M15, M17, M25, M26 i M103. Ich trasy mają przebiegać przez
Bobrowniki, Bytom, Czeladź, Dąbrowę Górniczą, Imielin, Katowice,
Lędziny, Mysłowice, Piekary Śląskie, Psary, Siemianowice Śląskie,
Sławków, Sosnowiec i Tychy.