Przystanek
Dąbrowa Górnicza Pogoria (zlokalizowany między przystankami
Gołonóg i Ząbkowice) funkcjonować będzie do 3 września. Jak
tłumaczą KŚ, jego uruchomienie wynikało z dużego
zainteresowania
zalewem Pogoria. Z Sosnowca
pociągi dojeżdżać mają tam w niespełna pół godziny, z Katowic
w 42 minuty.
Bezpośredni pociąg z Katowic do Zakopanego
Od 30 czerwca do końca sierpnia w ofercie Kolei Śląskich pojawi się też bezpośrednie połączenie z Katowic do Zakopanego. Czas przejazdu wynieść ma się wahać od 5 godz. i 20 min. do ponad 5 godz. i 40 min, przy czym – jak wynika z danych udostępnianych przez serwis PKP – zmieniać ma się nieco trasa jazdy.
O ile przez większość wakacji pociąg w drodze ze Śląska będzie zatrzymywał się m.in. w
- Katowicach Ligocie,
- Katowicach Piotrowicach,
- Tychach,
- Kobiórze,
- Pszczynie,
- Czechowicac-Dziedzicach,
- Bielsku-Białej,
- Kętach,
- Andrychowie,
- Wadowicach,
- Suchej Beskidzkiej,
- Makowie Podhalańskim,
- Chabówce,
- Nowym Targu,
to od 13 sierpnia ma jeździć przez
- Żywiec,
- Jeleśnię,
- Lachowice.
To, o czym muszą pamiętać wybierający ten sposób dotarcia pod
Tatry, to fakt, że ze względu na trwającą przebudowę dworca PKP
w Zakopanym pociągi do samego Zakopanego nie będą dojeżdżać.
Zatrzymywać
się będą na stacji tymczasowej przy ul. Spyrkówka (ok. 2 km przed centrum Zakopanego). Jak podaje PKP
PLK na
miejscu od 25 czerwca do końca sierpnia do dyspozycji pasażerów
będą informatorzy mobilni.
Koniec z utrudnieniami w Tychach. Co z połączeniem do Wisły?
Od
końca czerwca znikną utrudnienia przy dojeździe do Tychów. 30
czerwca ma zostać bowiem zakończony remont przystanku Tychy Grota
Roweckiego. Nieco poprawić (o 2-5 min) ma się też przejazd na
odcinku Gliwice – Częstochowa oraz Gliwice - Bytom.
Na jesień trzeba będzie natomiast poczekać z podróżą Kolejami Śląskimi do Cieszyna oraz Wisły: 4 września pociągi tej spółki mają pojechać z Goleszowa do Cieszyna (prowadząca prace remontowe PKP PLK deklaruje, że tor będzie jednak dopuszczony do eksploatacji już pod koniec czerwca), a 15 października do Wisły (w tym przypadku tor ma być dopuszczony do eksploatacji pod koniec września). Po zakończonej modernizacji z Katowic do Wisły Głębce mamy zajechać w ok. 1 godz. i 40 min. - to ponad pół godziny krócej niż przed inwestycją.
ZOBACZ TEŻ:
- Urząd Transportu Kolejowego podsumował punktualność pociągów w Polsce. Nie jest dobrze, prawie co dziesiąty pociąg ma opóźnienie
- Obniżka cen po podwyżce w Kolejach Śląskich. Spółka: Zakończyliśmy optymalizację