Pasażerowie lubią online: połowa biletów Kolei Śląskich sprzedaje się w sieci

Koleje Śląskie już co drugi bilet sprzedają w sieci. Jeszcze dwa lata temu z internetowych kanałów sprzedaży korzystał co czwarty podróżny. Wyraźny wzrost popularności biletów sprzedawanych online jest także widoczny w statystykach Urzędu Transportu Kolejowego, który podsumował sprzedaż biletów za ubiegły rok u wszystkich przewoźników w kraju.

DSC 5812

Kolejny rekord

Od stycznia do maja 2024 roku w aplikacjach i na stronach internetowych bilety na przejazd pociągami Kolei Śląskich kupiło blisko 4% wszystkich podróżnych - to rekord! Z cyfrowych kanałów sprzedaży w 2022 roku skorzystało 27%, a rok później 42% wszystkich pasażerów Kolei Śląskich.

Ogólnopolski trend

Według raportu Urzędu Transportu Kolejowego, który został opublikowany w czerwcu br., trend rosnącej popularności kanałów cyfrowych jest widoczny u wszystkich przewoźników w kraju. W 2023 roku w kanałach cyfrowych sprzedano 42,9% wszystkich biletów, czyli o 8% więcej niż rok wcześniej.

Co więcej, odnotowano także spadek popularności kas biletowych i biletomatów. W 2022 roku skorzystało z nich łącznie 38,8%, a w 2023 roku – 34,3% wszystkich pasażerów. W kasach i biletomatach Kolei Śląskich bilety kupiło odpowiednio 43,1% i 36,5% wszystkich podróżnych.

W Kolejach Śląskich online ze zniżką

Cyfrowe bilety na przejazd Kolejami Śląskimi można kupić w internetowym systemie sprzedaży przewoźnika oraz w aplikacjach i na stronach partnerów, z którymi współpracują Koleje Śląskie:

  • e-Podróżnik,
  • SkyCash,
  • mPay,
  • BILKOM,
  • KOLEO.

Do zakupu biletów online (ale też w biletomatach) zachęca nie tylko wygoda, ale także zniżki, które czekają na pasażerów.

Kupując bilet online lub w biletomacie możemy skorzystać z promocji „Taniej w kanałach elektronicznych” i za przejazd zapłaci 10% mniejmówi Tomasz Niedziela, wiceprezes Kolei Śląskich ds. handlowych.

Ważne tradycyjne kanały sprzedaży

Warto podkreślić, że pasażerowie zapłacą więcej za bilety zakupione u drużyn konduktorskich (o ile na stacji lub dworcu nie ma kasy biletowej lub biletomatu z możliwością płatności gotówką; z dodatkowej opłaty zwolnione są także osoby z niepełnosprawnościami, kobiety w ciąży i osoby po 60. roku życia). To zapewne jedna z przyczyn spadającej popularności tej formy sprzedaży – z 29,7% w 2022 do 21,4% w 2023 roku.

Mimo rosnącej popularności elektronicznych kanałów sprzedaży, te tradycyjne są dla nas nadal bardzo ważne. To w kasach czy w Centrum Obsługi Pasażera podróżni mogą̨ zapytać o najlepszą dla siebie ofertę – mówi Bartłomiej Wnuk, rzecznik prasowy Kolei Śląskich i dodaje:W Kolejach Śląskich stawiamy na bezpośredni kontakt z pasażerem i fachową pomoc naszego zespołu, zwłaszcza w kontekście czekających nas utrudnień w związku z przebudową węzła katowickiego, realizowaną przez PKP PLK.

Koleje Śląskie – by podróżowało się lepiej
Koleje Śląskie zapraszają!
WWW | FACEBOOK | X

Subskrybuj ślązag.pl

google news icon