Kontrakt dla Badenii-Wirtembergii to największe jak dotąd zamówienie na pociągi piętrowe realizowane w chorzowskim zakładzie Alstom. Przedstawiciele firmy podkreślają jednak, że fabryka będzie odpowiedzialna za produkcję wagonów i komponentów do pociągów piętrowych dla również dwóch innych klientów w Niemczech.
Czterowagonowe, niskopodłogowe pociągi elektryczne Coradia Max składają się z dwóch piętrowych wagonów sterowniczych i dwóch jednopokładowych wagonów środkowych. Łącznie mieszczą 380 miejsc siedzących. Mogą osiągać prędkość do 200 km na godzinę.
- Zamówienie na pociągi piętrowe dla Badenii-Wirtembergii jest pierwszym projektem piętrowego pociągu realizowanym od początku do końca w naszym chorzowskim zakładzie. Podobnie jak wszystkie dostawy Alstom, jest to projekt wykonany na specjalne zamówienie klienta – z wygodną pierwszą klasą na górnym pokładzie i licznymi rozwiązaniami zwiększającymi komfort pasażerów, w tym podróżujących o ograniczonej sprawności ruchowej – podkreśla Beata Rusinowicz, prezes Alstom Polska.
Dzielące
Chorzów od Badenii-Wirtembergii ponad
900 kilometrów pociąg testowy pokona będąc holowanym przez lokomotywę oraz
zabezpieczonym z przodu i z tyłu przez wagony buforowe.
Pomyślne przejście testów i uzyskanie homologacji jest warunkiem koniecznym do rozpoczęcia seryjnej produkcji pojazdów dla Badenii-Wirtembergii. Ta prowadzona ma być w Chorzowie do końca roku 2028.
W najbliższych kilkunastu miesiącach zakład ma rozpocząć także seryjną produkcję pojazdów dla kolei państwowych w Danii, Irlandii (dla „zielonej wyspy” Alstom wyprodukuje ponad 30 podmiejskich pociągów, w większości zasilanych bateriami) i Rumunii. Wciąż też realizowany jest kontakt dla holenderskich kolei państwowych – tamtejszy przewoźnik zamówił dla obsługi ruchu krajowego i międzynarodowego (do Belgii) 99 pojazdów.
Może Cię zainteresować:
Dawne zakłady przemysłowe Chorzowa, które zachowały się tylko na zdjęciach
Może Cię zainteresować: