– Odbudujemy linię kolejową na odcinku Bielsko-Biała – Skoczów. Dzięki temu mieszkańcy Bielska zyskają szybkie i wygodne połączenie ze Skoczowem i dalej, z Cieszynem i Wisłą. Z kolei mieszkańcy Cieszyna i Wisły dojadą pociągiem do Bielska-Białej oraz dalej, do Krakowa. Takie połączenie będzie dużym ułatwieniem także dla studentów czy turystów. Czas podróży między Bielskiem a Skoczowem wyniesie ok. 36 minut, z Bielska do Cieszyna dojazd zajmie niecałą godzinę – informuje Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP PLK SA.
Plany
zakładają przebudowę odcinka linii kolejowej o długości prawie
22 kilometrów tak, aby pociągi pasażerskie mogły po nim jeździć
z prędkością do 80 km/h, a odcinkowo nawet do 100 i do 120 km/h.
Na trasie wybudowane bądź przebudowane zostaną stacje i
przystanki: Bielsko-Biała Zachód, Bielsko-Biała Listopadowa,
Bielsko-Biała Stare Bielsko, Bielsko-Biała Aleksandrowice,
Bielsko-Biała Os. Polskich Skrzydeł, Bielsko-Biała Wapienica,
Jaworze Jasienica, Jasienica k. Bielska, Grodziec Śląski, Pogórze
oraz Skoczów Bajerki II. Wszystkie perony zostaną wyposażone w
wiaty, ławki i jasne oświetlenie, będą też dostosowane do osób
z niepełnosprawnościami.
Inwestycja
z listy rezerwowej
PKP
Polskie Linie Kolejowe podpisały wartą 9,7 mln złotych netto umowę
z konsorcjum firm Koltech Infra oraz Infrares na opracowanie
dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego w
ramach projektu: „Rewitalizacja linii kolejowej nr 190 na odcinku
Skoczów – Bielsko-Biała jako niezbędny element połączenia
Śląska Cieszyńskiego z Krakowem (Cieszyn – Skoczów –
Bielsko-Biała – Wadowice – Kraków)”. Było to możliwe,
ponieważ inwestycja, która była wcześniej na liście rezerwowej
trafiła na listę podstawową Kolei+.
Prace projektowe mają zostać realizowane w latach 2024 -2027. Roboty budowlane są przewidziane na lata 2027-2029. Koszt całej inwestycji to ponad 350 milionów złotych.
Może Cię zainteresować:
Szykuje się remont nastawni bramowej na stacji w Bytomiu. PKP PLK ogłosiły przetarg
Może Cię zainteresować: