Pociągiem z Bielska-Białej do Skoczowa? Tak, za kilka lat i ponad 350 milionów złotych. Jest umowa na projekt

Wróci połączenie z Bielska-Białej do Skoczowa. Spółka PKP PLK podpisała wartą 9,7 mln zł umowę z wykonawcą dokumentacji projektowej. Projekt powinien był gotowy w 2027 roku, a prace budowlane potrwają kolejne dwa lata. Całość kosztować będzie ponad 350 milionów złotych.

Fot. Katarzyna Głowacka
Bielsko-Bialł pociąg przy peronie budynek dworca i podróżni
– Odbudujemy linię kolejową na odcinku Bielsko-Biała – Skoczów. Dzięki temu mieszkańcy Bielska zyskają szybkie i wygodne połączenie ze Skoczowem i dalej, z Cieszynem i Wisłą. Z kolei mieszkańcy Cieszyna i Wisły dojadą pociągiem do Bielska-Białej oraz dalej, do Krakowa. Takie połączenie będzie dużym ułatwieniem także dla studentów czy turystów. Czas podróży między Bielskiem a Skoczowem wyniesie ok. 36 minut, z Bielska do Cieszyna dojazd zajmie niecałą godzinę – informuje Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP PLK SA.

Plany zakładają przebudowę odcinka linii kolejowej o długości prawie 22 kilometrów tak, aby pociągi pasażerskie mogły po nim jeździć z prędkością do 80 km/h, a odcinkowo nawet do 100 i do 120 km/h. Na trasie wybudowane bądź przebudowane zostaną stacje i przystanki: Bielsko-Biała Zachód, Bielsko-Biała Listopadowa, Bielsko-Biała Stare Bielsko, Bielsko-Biała Aleksandrowice, Bielsko-Biała Os. Polskich Skrzydeł, Bielsko-Biała Wapienica, Jaworze Jasienica, Jasienica k. Bielska, Grodziec Śląski, Pogórze oraz Skoczów Bajerki II. Wszystkie perony zostaną wyposażone w wiaty, ławki i jasne oświetlenie, będą też dostosowane do osób z niepełnosprawnościami.

Inwestycja z listy rezerwowej

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały wartą 9,7 mln złotych netto umowę z konsorcjum firm Koltech Infra oraz Infrares na opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego w ramach projektu: „Rewitalizacja linii kolejowej nr 190 na odcinku Skoczów – Bielsko-Biała jako niezbędny element połączenia Śląska Cieszyńskiego z Krakowem (Cieszyn – Skoczów – Bielsko-Biała – Wadowice – Kraków)”. Było to możliwe, ponieważ inwestycja, która była wcześniej na liście rezerwowej trafiła na listę podstawową Kolei+.

Prace projektowe mają zostać realizowane w latach 2024 -2027. Roboty budowlane są przewidziane na lata 2027-2029. Koszt całej inwestycji to ponad 350 milionów złotych.

Bytom nastawnia bramowa stacja PKP

Może Cię zainteresować:

Szykuje się remont nastawni bramowej na stacji w Bytomiu. PKP PLK ogłosiły przetarg

Autor: Michał Wroński

09/02/2024

Katowice stacja PKP

Może Cię zainteresować:

Po wakacjach ruszy przebudowa węzła kolejowego w Katowicach. PKP PLK podpisało największą umowę w historii

Autor: Michał Wroński

08/04/2024

Pendolino

Może Cię zainteresować:

Prezes PKP PLK o inwestycjach na Śląsku. Będą zmiany w budowie kolei do Jastrzębia-Zdroju

Autor: Michał Wroński

21/05/2024

Subskrybuj ślązag.pl

google news icon