Jeszcze w lutym GTL SA podpisało umowę z firmą Promus z Rudy Śląskiej na budowę czwartego hangaru do obsługi technicznej samolotów w Katowice Airport. Prace mają potrwać dwanaście miesięcy, a najemcą hangaru H4 będzie linia lotnicza Wizz Air.
Cztery hangary? To jeszcze nie koniec
Jak informuje GTL, powierzchnia użytkowa hangaru H4 wynosić będzie ok. 11,2 tys. metrów kwadratowych, zaś kubatura – około 121,1 tys. metrów sześciennych. H4 będzie miał 17,5 m wysokości i zostanie wyposażony w czteroskrzydłową bramę o długości 88 m. Hangar będzie miał dwie zatoki do obsługi technicznej samolotów kodu C, czyli na przykład Airbusów A320 czy Boeingów 737. Znajdzie się w nim też trzykondygnacyjne zaplecze z częścią biurowo-socjalną oraz szkoleniową, ponadto pomieszczenia warsztatowe, między innymi szlifiernia czy lakiernia. Dodajmy, że hangar H4 będzie graniczył od zachodniej strony z hangarem H3, a od wschodniej z katowicką wieżą kontroli lotów Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej.
Kiedy hangar H4 zostanie oddany do użytku, cała powierzchnia infrastruktury w tzw. strefie MRO (Maintenance, Repair, Operations), służąca do przeglądów i serwisu samolotów wynosić będzie ponad 32 tys. mkw. W sumie, w czterech hangarach, funkcjonować będzie osiem zatok do serwisu samolotów kodu C.
– Jednym z celów GTL SA jest dostarczanie nowoczesnej infrastruktury do obsługi technicznej samolotów, dlatego od wielu lat konsekwentnie rozbudowujemy strefę MRO na katowickim lotnisku. Czwarty hangar to kolejne od 200 do 300 nowych miejsc pracy dla wykwalifikowanych kadr, reprezentujących różne specjalności branży lotniczej. Aktualnie przygotowujemy koncepcję dalszego rozwoju bazy MRO. Chcemy, żeby w przyszłości powstały w Katowice Airport kolejne obiekty służące obsłudze technicznej samolotów – mówi Artur Tomasik, prezes zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA.
Kolejna inwestycja w Pyrzowicach
Budowa hangaru H4 to kolejny element programu inwestycyjnego Katowice Airport na lata 2024-2032, dzięki któremu infrastruktura lotniska związana z obsługą pasażerską, serwisowaniem samolotów oraz operacjami cargo zostanie w znaczący sposób rozbudowana.
– Cieszymy się, że możemy wspólnie z GTL SA realizować kolejny ambitny projekt, który przyczyni się do rozwoju infrastruktury katowickiego portu lotniczego. Współpraca przy tej inwestycji to duża odpowiedzialność, a jednocześnie okazja do wykorzystania doświadczenia i sprawdzonych rozwiązań, które zapewnią sprawne funkcjonowanie nowego hangaru – mówi Maciej Wiora, dyrektor techniczny firmy Promus Ruda Śląska.