Jak przypomina Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, to kontynuacja przebudowy dawnej wschodniej obwodnicy Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego. W przypadku obu odcinków wybrano oferty firmy Mosty Katowice. Kwoty? 1 790 880 zł dla odcinka w Sosnowcu pomiędzy ulicą Inwestycyjną a węzłem Jęzor, a także 1 876 980 zł dla odcinka węzeł Jęzor w Sosnowcu – węzeł Brzęczkowice w Mysłowicach. Jeśli nie będzie żadnych odwołań, umowa może zostać podpisana jeszcze w maju.
Dokumentacja
projektowa dotycząca przebudowy odcinka od ulicy Inwestycyjnej do
węzła Jęzor w Sosnowcu ma być przygotowana w ciągu 15 miesięcy
od daty podpisania umowy. Dodajmy, że z projektu wyłączone zostało
ok. 450 metrów z wiaduktem nad rzeką Bobrek, torami kolejowymi i
drogami dojazdowymi, bowiem ta część trasy została już wcześniej
przebudowana. Z kolei projekt rozbudowy odcinka między węzłem
Sosnowiec i węzłem Brzęczkowice (to inwestycja na terenie
Sosnowca, Mysłowic i Jaworzna) ma być gotowy w 16 miesięcy od
podpisania umowy.
Docelowo
istniejąca droga ma zostać dostosowana do parametrów drogi
ekspresowej. Nośność nawierzchni i wiaduktów ma osiągnąć 11,5
tony na oś. Wzdłuż drogi powstać mają ekrany akustyczne.