Stadion Śląski – jako jednostka budżetowa Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego – przygotowuje imprezę sylwestrową. Rozstrzygnięty został przetarg na jej organizację. Wybrano Music Company, które zaproponowało cenę 5 810 520 złotych. Co za tym idzie, to już pewne, że Sylwestrowa Moc Przebojów 2023 odbędzie się w Parku Śląskim. Transmisja – jak zawsze – w Polsacie. Skąd ta pewność? Music Company od lat przygotowuje imprezy dla stacji, m.in. Sylwestrowe Moce Przebojów w latach 2016-2022.
Kilkunasty „artystów o uznanych nazwiskach”
Choć za wydarzenie odpowiada Stadion Śląski, to ma się ono odbyć na Polach Marsowych Parku Śląskiego z Kotłem Czarownic w tle. W dokumentach przetargowych zapisano bowiem, że wykonawca musi zobowiązać Park Śląski do udostępnienia terenu. Tam podczas ostatniej Sylwestrowej Mocy Przebojów bawiło się około 40 tys. ludzi. Wystąpili m.in. Beata Kozidrak i Bajm, Doda, Cleo, Maryla Rodowicz, Ralph Kaminski, Dawid Kwiatkowski, Grzegorz Hyży, Michał Wiśniewski, Lady Pank, LemON, Enej, Bryska, Feel oraz Ania Dąbrowska.
We wzorze umowy zawarto szereg wymagań. Jak słyszymy w kuluarach, standardowych w przypadku organizacji takiego wydarzenia.
– Wykonawca zobowiązany jest zapewnić artystów o uznanych nazwiskach polskiej i/lub zagranicznej sceny muzycznej biorących udział w dużych widowiskach muzyczno-telewizyjnych, gwarantujących wysoki poziom oglądalności (…) w liczbie co najmniej 15 – wskazał Stadion Śląski.
Do tego czterech prowadzących „o statusie gwiazd (…) gwarantujących galowy, odświętny charakter imprezy”. Podczas ubiegłorocznej edycji byli to Krzysztof Ibisz, Agnieszka Kołodziejska, Paulika Sykut-Jeżyna, Marcelina Zawadzka oraz Adam Zdrójkowski (Interesujesz się wydarzeniami na Śląsku i w Zagłębiu? Zapisz się i bądź na bieżąco – https://www.slazag.pl/newslett...).
Marszałek (lub inna wyznaczona osoba) ma mieć możliwość osobistego złożenia życzeń noworocznych ze sceny w godz. 23.55-24.00. W komunikatach każdorazowo wskazany ma być gospodarz imprezy i właściciel obiektu. To znaczy: „na koncert zaprasza (nazwa telewizji naziemnej o zasięgu ogólnopolskim) oraz województwo śląskie” lub „na koncert zaprasza (nazwa telewizji naziemnej o zasięgu ogólnopolskim) oraz marszałek województwa śląskiego”.
– Nadto wykonawca zobowiązuje się do wyprodukowania audycji z uwzględnieniem wskazań słownych województwa śląskiego oraz Stadionu Śląskiego wygłaszanych przez prowadzących: „jesteśmy na” lub „witamy z” (nie rzadziej niż raz w każdych kolejnych 15 minutach audycji) – wyszczególnił zamawiający.
Do tego prowadzący powinni przynajmniej trzy razy podczas audycji zawrzeć wypowiedzi zawierające ciekawostki na temat województwa śląskiego, a także – raz na półtora godziny audycji – konkurs wiedzy o Stadionie Śląskim.
Koncert powinien potrwać od czterech do pięciu godzin. Transmisja ma zacząć się najpóźniej o 19.30.
Music Company będzie odpowiadało m.in. za: dostarczenie i wykonanie sceny, odśnieżenie ciągów komunikacyjnych na terenie Parku Śląskiego i Stadionu Śląskiego, zapewnienie pełnej obsługi technicznej, dodatkowego transportu publicznego, mobilnych toalet dla uczestników imprezy, stanowisk fryzjerskich i make-up dla gwiazd oraz prowadzących, aranżację, wyposażenie i obsługę strefy wypoczynkowej dla artystów.