„Uożarty kerowca? Reaguj”. To nie błąd, to kampania „Prowadzę jestem trzeźwy” po raz pierwszy po śląsku. Hasło pojawiło się na tramwajach

„Uożarty kerowca? Reaguj” – napisy o takiej treści pojawiły się na tramwajach w miastach Górnego Śląska i Zagłębia. To element kampanii „Prowadzę jestem trzeźwy”, którą wspólnie rozpoczęły: Fundacja Trzeźwość im. Krzysztofa Gmyrka, Tramwaje Śląskie oraz firma Business Consulting.

fot Danuta Pawelczyk / Fundacja Trzeźwość im. Krzysztofa Gmyrka
Prowadze jestem trzeźwy

W sierpniu Fundacja Trzeźwość im. Krzysztofa Gmyrka, Tramwaje Śląskie oraz firma Business Consulting rozpoczęły kolejną edycje społecznej kampanii „Prowadzę jestem trzeźwy”. Ma ona zachęcać do reagowania w sytuacji, gdy zauważymy kierującego pod wpływem alkoholu.

Zauważenie pijanego kierowcy, rowerzysty czy prowadzącego hulajnogę elektryczną na drodze nie jest sytuacją, którą można zignorować. To nasza wspólna odpowiedzialność, by chronić życie i zdrowie nie tylko nasze, ale i innych uczestników ruchu drogowego. W takich momentach niezwykle ważne jest, aby nie pozostawać biernym obserwatorem, lecz działać nawet drobne gesty mogą mieć ogromne znaczenie – podkreśla ksiądz Piotr Brząkalik, duszpasterz trzeźwości Archidiecezji Katowickiej, współzałożyciel Fundacji Trzeźwość, który od lat zaangażowany jest w walkę z problemem alkoholizmu i promocję zdrowego trybu życia.

Tym, co w tegorocznej edycji kampanii zdecydowanie musi zwracać uwagę to fakt, że wykorzystano w niej śląską godkę. Na tramwajach, które stały się nośnikiem jej haseł reklamowych można przeczytać „Pijany kierowca? Reaguj”, ale też „Uożarty kerowca? Reaguj”.

Sami w spółce od wielu lat wyznajemy zasadę „zero pobłażliwości” . Motorniczy w pracy musi być absolutnie trzeźwy – to badamy, tego pilnujemy. Jestem przekonany, że także wieloletnia kampania Fundacji Trzeźwość z naszym udziałem przyniosła wiele pozytywnych efektów – podkreśla Bolesław Knapik, prezes zarządu Tramwajów Śląskich.

Mam nadzieję, że wszyscy, którzy widzą taki przekaz w formie reklamy społecznej na tramwaju, będą zmotywowani do odpowiednich i oczekiwanych reakcji – społecznie odpowiedzialnych – dodaje Krzysztof Wilgus, prezes zarządu Business Consulting.

Jak podkreślają organizatorzy akcji, jej hasła zachęcają do aktywnego działania takiego, jak odebranie kluczyków od osoby nietrzeźwej, powiadomienie policji lub zorganizowanie transportu alternatywnego w postaci taksówki. Tragiczne wypadki w okresie wakacyjnym pokazują, że edukacja w zakresie trzeźwości kierowców jest nieustannie kluczowa i musi być prowadzona przez cały rok stwierdza Anna Meres-Mikołajczyk, rzeczniczka prasowa Fundacji Trzeźwość.

Kontrola policyjna

Może Cię zainteresować:

Tysiące pijanych kierowców na drogach woj. śląskiego w 2022 roku. Zginęły 152 osoby

Autor: Patryk Osadnik

02/01/2023

Autostrada A4 Katowice Kraków

Może Cię zainteresować:

Kierowca staranował autostradowe szlabany. Był pijany i pod wpływem narkotyków

Autor: Michał Wroński

01/09/2023

Pijany czlowiek

Może Cię zainteresować:

Ks. Siepsiak: Zaostrzanie kar dla pijanych kierowców wcale nie musi przynosić pożądanego efektu

Autor: Jacek Siepsiak

01/01/2023

Subskrybuj ślązag.pl

google news icon