Kolejarze remontują linię do Tarnowskich Gór
Od marca 2022 r. PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą przebudowę linii Chorzów Batory – Bytom – Nakło Śląskie. To jedna z największych inwestycji kolejowych w regionie – jej wartość wyceniana jest na ponad 1,2 mld zł. Modernizacja ma usprawnić przewozy koleją (poprzez możliwość przyjmowania na stacjach dłuższych składów i zwiększenie ich prędkości do 120 km/h) w stronę Tarnowskich Gór, Lublińca, Kluczborka, Inowrocławia, Bydgoszczy, Gdańska i Gdyni.
W ramach inwestycji wymienionych miało zostać 60 kilometrów torów wraz z siecią trakcyjną. Zabudowane miały też zostać nowe urządzenia sterowania ruchem (w tym 165 rozjazdów). W samym Chorzowie na odcinku Chorzów Batory – Chorzów Miasto zaplanowano dodatkowy tor, co miało umożliwić zwiększenie przepustowość linii. Powstać miał też nowy przystanek Chorzów Uniwersytet, przebudowane miały ponadto zostać perony na stacjach Chorzów Miasto i Chorzów Stary.
Kiedy rozpoczynano przebudowę linii kolejarze zapowiadali, że prace zakończą się w roku 2024. Trzymamy kciuki... Na czas trwania prac wstrzymano kursowanie pociągów między Tarnowskimi Górami a Katowicami, wprowadzając w ich miejsce komunikację zastępczą.
Drogowcy walczą ze skrzyżowaniem ul. Katowickiej i Metalowców
Niespełna rok po rozpoczęciu inwestycji przez kolejarzy (z początkiem stycznia 2023 r.) wstrzymany został ruch tramwajów między Chorzowem a Bytomiem. Była to konsekwencja wejścia w kolejny etap przebudowy całego układu komunikacyjnego (ulicy i torowiska) w ciągu ul. Katowickiej na wysokości dawnej huty Kościuszko (czyli niedaleko miejsca gdzie ul. Katowicką przecina przebudowywana linia kolejowa). W ramach tego etapu konieczna już była rozbiórka starego torowiska - docelowo linia tramwajowa będzie przebiegać w innym śladzie niż poprzednio.
W sumie w ramach przebudowy ul. Katowickiej – poza przesunięciem torowiska - zaplanowano m.in. przebudowę dwóch skrzyżowań z sygnalizacją świetlną, budowę chodników, przejścia podziemnego, parkingów i ścieżki rowerowej, a także powstanie zintegrowanego przystanku „Królewska Huta”. Także w tym przypadku zakładano, że prace uda się zakończyć w roku 2024 (konkretnie zaś w grudniu). A jak będzie, zobaczymy.
Może Cię zainteresować: