W Gliwicach odsłonięto właśnie mural przedstawiający Włodzimierza Lubańskiego, legendarnego piłkarza Górnika Zabrze i reprezentacji Polski. Malunek, do którego stworzenia użyto ponad 35 litrów farb i 300 elementów ceramicznych powstał z okazji 50. rocznicy zdobycia przez polskich piłkarzy złotego medalu olimpijskiego w Monachium.
Lubański podczas tego turnieju był wyróżniającym się zawodnikiem. Strzelił dwa gole i miał wymierny udział w sukcesie polskiej kadry.
Wizerunek wychowanka klubu Sośnica Gliwice powstał na jednym z bloków przy ulicy Przyszłości (dzielnica Sośnica). Autorem muralu jest duet artystyczny Czary-Mury. Mecenat nad projektem objął zaś STS, sponsor narodowej reprezentacji piłkarskiej.
Mural powstawał przez dwa tygodnie. Przedstawia mierzące 4 metry popiersie Włodzimierza Lubańskiego wraz z odręcznym podpisem piłkarza. Praca jest wyjątkowa, bo tworzona w dwóch technikach artystycznych – na części projektu wykorzystano ponad 300 elementów ceramicznych, które w połączeniu z promieniami słońca sprawiają, że całość jest jeszcze bardziej efektowna.
Mural to dla mnie ogromne wyróżnienie. Zwłaszcza że powstał w mieście mojego urodzenia, gdzie jako młody chłopak zacząłem kopać piłkę i tam zaczęła się moja kariera. Jest dla mnie miejsce wyjątkowe i cieszę się, że mural powstał właśnie tam. Wielkim wyróżnieniem jest też dołączenie do takich postaci, jak Kazimierz Deyna czy Kazimierz Górski, którzy też mają swoje murale. Mam nadzieję, że dla młodych ludzi to będzie inspiracja do osiągania sukcesów. Moja kariera może być dowodem na to, że marzenia mogą się spełnić poprzez pracę, zaangażowanie i dojście do mistrzostwa - powiedział Włodzimierz Lubański.
Mural Lubańskiego to drugi projekt w ramach inicjatywy “Pamiętajmy o sportowcach”, której autorem jest STS, mecenas muralu i sponsor reprezentacji Polski w piłce nożnej. Jej celem jest upamiętnienie wybitnych polskich zawodników.
Sport od lat jest jednym z najważniejszych aspektów życia społecznego, gdyż pozwala się jednoczyć, kształtuje dobre postawy, wpływa na nasz rozwój. Równolegle stanowi sporą część historii. Jako firma odpowiedzialna społecznie, w ramach naszego DNA i strategii CSR, chcemy, by tych najbardziej znaczących dla rodzimego sportu i pokoleń kibiców sportowców honorować w szczególny sposób, a zarazem sprawić, by świadomość ich dokonań nie została zapomniana - Paweł Rabantek, chief marketing officer w STS.