Przypomnijmy, że 1 marca 2022 r., podczas prezentacji planu strategicznego Dare Forward 2030 firmy Stellantis, koncern ujawnił grafiki pierwszego w historii, w pełni elektrycznego SUV-a Jeepa (BEV – battery electric vehicle). Pojazd – należący do segmentu B-SUV (i mniejszy od modelu Renegade) – ma wejść do sprzedaży na początku przyszłego roku, a, jak wcześniej informował Stellantis, pierwsze nowe samochody Jeepa mają zjechać z taśmy produkcyjnej jeszcze w tym roku. W Tychach.
Tymczasem
zdjęcia nowego, małego jeepa (określanego także jako Baby Jeep), w kamuflażu, opublikował portal CarScoops.
Charakterystyczny grill marki został wprawdzie zaklejony, jednak
światła, przód samochodu, a nawet przetłoczenia na masce są
niemal identyczne, jak w pokazanych 1 marca przez koncern
materiałach.
– Model
będzie oparty na platformie eCMP, która jest już podstawą kilku
małych modeli FWD, w tym Peugeota e-2008, Opla Mokka-e i DS3
Crossbacka E-Tense. Postawiono na eCMP, ponieważ potwierdzona już
nowa platforma STLA Small nie będzie do tego czasu gotowa w 100
procentach – informuje
portal CarScoops.
Mówi
się, że nowy, w pełni elektryczny, jeep może nosić nazwę
Jeepster i będzie samochodem typowo miejskim. Ma być sprzedawany
przede wszystkim na rynkach europejskich, gdzie tego typu auta stają
się coraz popularniejsze. Przypomnijmy,
że w 2023 roku w
Tychach ma zostać uruchomiona produkcja nowego modelu Fiata, natomiast w 2024 roku – Alfa
Romeo. Jakie będą to
modele? Według CarScoops – nowa generacja Fiata 500X i Alfa Romeo
Brennero.