Przypomnijmy - oficjalna prezentacja elektrycznej „sześćsetki” odbyła się 4 lipca w dzielnicy Turynu, Lingotto. Fiat 600e to 4,17-metrowej długości, 5-drzwiowy crossover segmentu B z 360-litrowym bagażnikiem. Akumulatory litowo-jonowe o pojemności 54 kWh mają zapewniać zasięg ponad 400 km w cyklu mieszanym WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) i ponad 600 km w cyklu miejskim. Auto dostępne jest w dwóch wariantach – Fiat 600e La Prima i Fiat (600e)RED, bo Włosi odnowili partnerstwo z (RED), organizacją walczącą z AIDS.
Produkcja elektrycznej „sześćsetki” rozpoczęła się w Tychach 7 września. Do włoskich klientów pierwsze Fiaty 600e wyprodukowane w Tychach mają trafić jeszcze w tym miesiącu, natomiast na innych rynkach, w tym także polskim, nowy model Fiata ma się pojawić w kolejnych miesiącach. Ceny mają się zaczynać od 36 490 euro. Dodajmy, że Włosi przy promocji nowego modelu wrócili do współpracy z Leonardo Di Caprio, amerykańskim aktorem, producentem filmowym, a także działaczem społecznym i ekologicznym. Reklama „The Italian Upgrade ft. Leonardo DiCaprio” była kolejną, po „The Driver” poświęconej z kolei modelowi 500e.
Zakład w Tychach zaczął produkować fiaty w 1975 roku – dziś zatrudnia ponad 2000 osób, które pracują w systemie trzyzmianowym. W portfolio produkcyjnym fabryki znajdują się między innymi modele, które zostały nagrodzone tytułem European Car of the Year. To Jeep Avenger (tytuł w 2023 roku), Fiat 500 (2008 r.) i Fiat Panda (2004 r.). Od czasu uruchomienia produkcji w 1975 roku do grudnia zeszłego roku zakład w Tychach wyprodukował 10,8 mln samochodów.