Więcej regularnych połączeń. Dzięki czterem nowościom Wizz Aira
Spośród 67 tras, jakie znajdą się w zimowym rozkładzie lotów z Katowice Airport, 38 stanowić będą połączenia regularne, obsługiwane przez Ryanair, Lufthansę, PLL LOT, a przede wszystkim Wizz Air. W najbliższych miesiącach węgierski przewoźnik kursować będzie z Pyrzowic aż na 27 trasach. W ich gronie znajdziemy cztery nowości. Już w ubiegłym tygodniu linia wprowadziła do swej oferty połączenia do Alicante w Hiszpanii (loty odbywają się we wtorki, czwartki i soboty) i do Kopenhagi w Danii (loty odbywają się we wtorki, czwartki, soboty i niedziele).
Krótko przed Bożym Narodzeniem Wizz Air planuje natomiast uruchomić połączenia z Pyrzowic do Akaby w Jordanii (od 13 grudnia) oraz do Brukseli-Charleroi w Belgii (od 14 grudnia). Pierwszy z tych kierunków ma być obsługiwany w środy i niedziele (później, od 1 kwietnia do 6 maja 2024 r. w poniedziałki oraz piątki), zaś drugi z nich w czwartki i niedziele (od kwietnia 2024 r. w środy oraz niedziele).
Pozostałe 34 kierunki regularne już wcześniej obecne były w siatce lotów z Katowice Airport. W tym gronie znajdziemy wykonywane przez Wizz Air połączenia do Hiszpanii (Alicante, Barcelona, Fuerteventura, Malaga i Teneryfa), Wielkiej Brytanii (Bristol, Leeds-Bradford, Liverpool, Londyn-Luton), Włoch (Katania, Neapol, Rzym-Ciampino), czy Norwegii (Bergen i Oslo-Torp). W sezonie „Zima 2023/2024” węgierski przewoźnik będzie latać z Katowic także do belgijskiej Brukseli, Larnaki na Cyprze, duńskiej Kopenhagi, Aten w Grecji, Kutaisi w Gruzji, Eindhoven w Holandii, na Islandię do Reykjaviku, do Tel Avivu w Izraelu (loty, ze względu na sytuację w tym kraju tymczasowo są zawieszone), Akaby w Jordanii, na Maltę, do Dortmundu w Niemczech, na portugalską wyspę Maderę oraz do stolicy Zjednoczonych Emiratów Arabskich, czyli do Abu Zabi.
Drugi bazowy przewoźnik w Katowice Airport, czyli irlandzki Ryanair, w rozkładzie „Zima 2023/2024” oferuje z Pyrzowic dziewięć kierunków: trzy do Włoch (Forli, Katania i Mediolan-Bergamo), do Pafos na Cyprze, Aten w Grecji, Dublina w Irlandii, Dortmundu w Niemczech, Oslo-Gardermoen w Norwegii oraz na londyńskie lotnisko Stansted w Wielkiej Brytanii.
Po jednym kierunku z Pyrzowic obsłużą Polskie Linie Lotnicze LOT oraz Air Dolomiti. Narodowy polski przewoźnik zrealizuje krajowe rejsy między Katowice Airport a Warszawą, a samoloty Air Dolomiti połączą – na zlecenie linii Lufthansa – Pyrzowice z niemieckim Frankfurtem.
- Zimowa siatka połączeń regularnych Katowice Airport to miks tras, które ułatwiają podróże służbowe, czy też do rodzin, z kierunkami, które umożliwiają samodzielną organizację wyjazdu wakacyjnego – ocenia Artur Tomasik, prezes Zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego.
Oferta czarterowa najbogatsza w historii lotniska
Realizowanych na zlecenie biur podróży połączeń czarterowych, a trzeba pamiętać, że Pyrzowice to największe obecnie polskie lotnisko w tym segmencie rynku, w najbliższym zimowym rozkładzie lotów będzie 29. Z Katowice Airport będzie można w ten sposób dotrzeć do 20 państw świata, m.in. do Dominikany (Puerto Plata), na Kubę (Varadero), do Meksyku (Cancun), Tajlandii (Bangkok, Phuket), na wenezuelską wyspę Margarita, która jest tegoroczną nowością z Katowice Airport, oraz do Wietnamu (Phu Quoc). Jak podkreślają przedstawiciele portu wszystkie te połączenia obsługiwane będą Boeingiem 787-8 „Dreamliner” PLL LOT lub Airbusem A330-200 hiszpańskiego przewoźnika Plus Ultra.
W rozkładzie „Zima 2023/2024” z katowickiego lotniska dostępne są ponadto: cztery trasy czarterowe do Egiptu (Hurghada, Marsa Alam, Szarm el-Szejk i Taba) i cztery z Wysp Kanaryjskich Fuerteventurze, Gran Canarii, Lanzarote i Teneryfie. Ponadto w z Katowice Airport można się będzie wybrać się wakacje do Omanu (Salalah, Muskat), Zjednoczonych Emiratów Arabskich (Ras al-Chajma, Dubaj), Gambii (Bandżul), Jordanii (Akaba), Kenii (Mombasa), Maroka (Agadir), Portugalii (Madera), Sri Lanki (Kolombo), na Zanzibar, do Tunezji (Djerba), Turcji (Antalya) i na Wyspy Zielonego Przylądka (Boa Vista).
- Tegoroczna zimowa siatka połączeń czarterowych jest bez wątpienia najsilniejszą i najbogatszą tego typu ofertą w historii katowickiego lotniska. Prognozujemy, że od listopada do marca miesięcznie będziemy obsługiwać ok. 100 tys. podróżnych w ruchu czarterowym. W poprzednich latach, w tym samym czasie, wartość ta oscylowała w okolicach 50 tys. pasażerów. To co wyróżnia katowicką ofertę w ruchu czarterowym, to bezpośrednie dalekodystansowe połączenia, w tym sezonie jest ich aż sześć, z tegoroczną nowością czarterową, czyli wenezuelską wyspą Margarita – podkreśla prezes Artur Tomasik.
Może Cię zainteresować: