Nie ulegaj presji nierzetelnych agencji. Pozycjonowanie i Google
Ads to duet idealny
Działająca
kampania Google Ads kradnie ruch pozycjonowaniu stron? Totalna
bzdura! Reklama płatna w wyszukiwarce sprawia, że ranking
organiczny portalu jest mocno zaniżony? Podobnie! To tylko dwa z
kilku naprawdę popularnych mitów, jakie od dłuższego czasu krążą
na temat połączenia Google
Ads z
SEO. W rzeczywistości taki zabieg jest nawet rekomendowany przez
specjalistów, a możliwość emitowania komunikatu promocyjnego na
pierwszej stronie Google
w czasie, kiedy to pozycjonowanie
mozolnie przebija się przez tłum konkurencji, należy uznać za
przywilej. Aktualnie nie ma żadnych zweryfikowanych przesłanek ku
temu, aby nie prowadzić jednocześnie płatnych reklam i
organicznego zdobywania szczytu rankingu na poszczególne słowa
kluczowe. Dodatkowo, dzięki swojej rozszerzonej analityce, Google
Ads może stanowić idealne uzupełnienie realizacji SEO,
dostarczając między innymi dane o zachowaniach Klientów bądź
szczegółowe statystyki popularności wyselekcjonowanych wcześniej
słów kluczowych.
„Negatywne oddziaływanie kampanii Google Ads na pozycjonowanie i odwrotnie – działań SEO na realizację płatnych linków, to mit powielany przez nierzetelnych ekspertów. W rzeczywistości oba kanały, prowadzone w odpowiedni sposób, raczej współgrają niż rywalizują o ruch z wyszukiwarki Google. Warto zauważyć, że mowa tutaj o emitowaniu przekazu marketingowego w dwóch zupełnie innych i niezależnych od siebie kontenerach. Mimo wspólnego źródła pozyskiwania Klientów, warto oddzielać Google Ads od pozycjonowania i traktować je, jako osobne metody reklamowania firm.”
Źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/
Kiedy
najlepiej uruchomić kampanię Ads, aby była ona dopełnieniem
pozycjonowania?
Odpowiedź jest bajecznie prosta – w miarę możliwości czasu, jak najszybciej. Google Ads stanowi narzędzie marketingowe, działające w czasie rzeczywistym. Co to oznacza dla przedsiębiorców? Sprawnie uruchomiona kampania pojawi się w wyszukiwarce niemalże natychmiastowo. Jedyne oczekiwanie zarezerwowane jest dla weryfikacji reklam przez algorytm, jednak w zdecydowanej większości przypadków nie trwa ona więcej niż kilkadziesiąt minut. Doświadczeni specjaliści z agencji AFTERWEB słusznie zauważają, że Google Ads doskonale wypełnia lukę w trakcie czasu, jaki należy poświęcić na pierwsze efekty płynące z pozycjonowania stron. Wówczas prowadzona przez Ciebie firma będzie widoczna w najbardziej strategicznym miejscu wyszukiwarki. Nawet pozostawienie aktywnych kampanii Ads przy wypozycjonowanej już witrynie nie zmieni rankingu reklamowanej ekspertów domeny. Przeciwnie – liderzy branż w Google Ads i SEO od wielu lat mogą pochwalić się nienagannym wizerunkiem oraz zdwojoną siłą pozyskiwania Klientów wprost z największego narzędzia marketingowego na świecie.