To będzie wyjątkowo przejazd. Nie tylko za sprawą trasy, której w normalnym rozkładzie jazdy nie znajdziemy. Specjalny będzie też tabor, jakim zostanie na tą trasę skierowany. Podróżnych powiezie bowiem pochodząca z 1953 roku „N-ka”, legenda polskiego transportu szynowego. Oczywiście „made in Chorzów” (wagony tego typu produkował tamtejszy Konstal).
Zabytkowy tramwaj z okazji „Katarzynek” objedzie Śląsk i Zagłębie
Tramwaj wyruszy o godz. 11.15 z zajezdni w Bytomiu-Stroszku. Dalej pojedzie przez centrum Bytomia (plac Sikorskiego), Szombierki, Biskupice, zabrzański Plac Wolności, Zaborze, Rudę Południową, Chebzie, Nowy Bytom, Świętochłowice, Chorzów Batory (tam nastąpi krótka przerwa, po której „banka” wyjedzie w dalszą drogę wraz z pocztem sztandarowych Tramwajów Śląskich udającym się na uroczystą mszę świętą w kościele pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Chorzowie Batorym), centrum Katowic, Zawodzie, Szopienice, Sosnowiec, Będzin i Dąbrową Górniczą, po czym tramwaj ruszy w drogę powrotną do Bytomia, ale nie końca tą samą trasą, bo minie Park Śląsk, centrum Chorzowa i świętochłowickie Piaśniki (pełen rozkład jazdy publikujemy poniżej, przy czym jest to rozkład skrócony, a faktycznie tramwaj będzie zatrzymywać się na wszystkich przystankach na trasie przejazdu). Finisz przejażdżki o godz. 20.10 na Stroszku.
Przejazd „retro-banką”” jest całkowicie bezpłatny.