Klienci sklepów Żabka oraz pasażerowie ze Śląska i Zagłębia mogą od dziś kupować bilety jednorazowe oraz bilet Dzienny i Grupowy w aplikacji Żappka.
Bilety ZTM można kupić w aplikacji Żappka
Usługę tę dostarcza w tej aplikacji mPay. Można płacić poprzez Apple Pay lub Google Pay. Na razie nie można kupić biletów za pomocą podpiętej do Żappki karty płatniczej.
Oprócz tego za kupione w apce bilety ZTM dostaniemy, tak jak za inne produkty z Żabki, wirtualną walutę, czyli żapssy, które można wymieniać w sklepach na produkty albo rabaty. Przelicznik jest taki sam jak za zakupy w Żabce - wydana pełna złotówka to 4 żappsy.
Za normalny bilet 20-minutowy (4,2 zł) dostaniemy 16 żappsów, za 40-minutowy (5,2 zł) - 20 żappsów, za 90-minutowy (6,6 zł) - 24 żappsy, za grupowy dla 5 osób (12,8 zł) - 48 żappsów i za dzienny normalny (13 zł) - 52 żappsy. Dostępne są też bilety ulgowe w tych powyższych kategoriach.
Sama Żabka informuje w aplikacji, że to usługa testowa. "Prowadzimy ją w wybranych miastach" - czytamy w sekcji FAQ, Aktywny bilet można wyświetlić też w trybie offline.
Pasażerowie ZTM ponad połowę biletów kupują za pośrednictwem telefonu
– Chcemy, aby nasza komunikacja miejska była maksymalnie dostępna. Nie chodzi nam tylko o to, aby autobusy były dostosowane do oczekiwań osób ze szczególnymi potrzebami i o to, aby ich trasy były możliwie blisko celów podróży. Myślimy o tym w szerokich kategoriach, co oznacza, że skupiamy się też na sieci sprzedaży – mówi Michał Wawrzaszek, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Metropolitalnego. – Wychodzimy z założenia, że dostępność biletów powinna być jak największa, a trend cyfryzacji sprzedaży dotyka również nas. Z tych dwóch powodów nawiązanie współpracy z siecią sklepów Żabka doskonale wpisuje się w nasze założenia i plany rozwojowe – dodaje Wawrzaszek.
Trend, o którym mówi reprezentant ZTM, potwierdzają dane statystyczne sprzedaży biletów. Z nich jednoznacznie wynika, że pasażerowie ze Śląska i Zagłębia zmieniają swoje nawyki i coraz częściej korzystają z rozwiązań cyfrowych.
Jeszcze w 2022 r. za pośrednictwem telefonu podróżni kupili ok. 34% wszystkich biletów. W 2024 r. wskaźnik ten przekroczył już połowę sprzedaży i zatrzymał się na poziomie ok. 54%.
Rzecznik prasowy ZTM podkreśla jednocześnie, że nawiązanie współpracy z tak dużą i popularną siecią bardzo cieszy, bo oznacza to „duży krok na drodze podniesienia poziomu inkluzywności komunikacji miejskiej”.
Udostępnienie w aplikacji Żappka biletów jednorazowych oraz Dziennego i Grupowego oznacza, że aplikacja Transport GZM nadal pozostaje jedyną aplikacją, za pośrednictwem której można kupić wszystkie bilety z oferty Transport GZM, w tym bilety długookresowe.

Może Cię zainteresować:
ZTM rozwija linie minibusowe. Ogłoszono przetarg na minibusy z Katowic do Mysłowic

Może Cię zainteresować: