Przypomnijmy, że do koncernu Stellantis należą w Polsce zakłady produkcyjne w Gliwicach, Tychach i Skoczowie, a także Centrum ds. Oprogramowania SWX, rozwijające architekturę elektroniczną dla pojazdów przyszłości SDV, mające swoją siedzibę w Gliwicach.
Dyrektor tyskiej fabryki odchodzi…
Zmiany w centrali Stellantisa pociągnęły za sobą między innymi zmiany na stanowiskach szefów poszczególnych marek, a także kadry zarządzającej w regionach. Nie ominęły także Polski. Koncern poinformował o zmianach, do których doszło w Tychach. Odchodzi Tomasz Gębka, obecny dyrektor Zakładu Samochodów Osobowych Stellantis w Tychach, który w marcu obejmie stanowisko Głównego Inżyniera Produkcji (Manufacturing Chief Engineer) dla pojazdów dostawczych (LCV), „z globalną odpowiedzialnością za realizację projektów w ramach ofensywy produktowej Pro One, stanowiącej jeden z kluczowych obszarów działalności Stellantis”.
Przypomnieć warto, że Tomasz Gębka ma dwudziestoletnie doświadczenie w branży, z których ponad dziesięć to działalność operacyjna w produkcji, w tym na stanowisku dyrektora fabryk we Włoszech i Stanach Zjednoczonych. Dyrektorem tyskiej fabryki został w 2021 roku, wprowadzając zmieniający się zakład w nowy rozdział działalności, jak i w nową motoryzacyjną rzeczywistość, czyli przejście w zeroemisyjność.
– Wymagało to zmiany profilu zakładu, polegającej na przejściu z produkcji modeli segmentu A, na produkcję pojazdów segmentu B: Jeepa Avengera, Fiata 600 oraz Alfy Romeo Juniora, w wersjach z napędami spalinowym, hybrydowym i w pełni elektrycznym, kolejno uruchamianych w latach 2023-2024. Drugim strategicznym kierunkiem rozwoju tyskiego zakładu pod jego kierownictwem była kompleksowa modernizacja energetyczna przedsiębiorstwa – informuje koncern.
…ale jest już następca
Następcą Tomasza Gębki na stanowisku dyrektora tyskiego Zakładu Samochodów Osobowych zostanie Janusz Puzoń, obecnie dyrektor Zakładu Jednostek Napędowych Stellantis w Tychach. Jak zapowiadają w koncernie, jego zadaniem będzie skoncentrowanie się na produkcji trzech ważnych dla gamy modelowej koncernu w Europie modeli segmentu B: Jeepa Avengera, Fiata 600 i Alfy Romeo Junior oraz na uruchomieniu ich kolejnych wersji napędowych, a także na kontynuacji transformacji energetycznej tyskiego zakładu.
Janusz Puzoń ma duże doświadczenie w produkcji zarówno pojazdów samochodowych, jaki jednostek napędowych. Pracował na najwyższych stanowiskach w zakładach motoryzacyjnych w Europie. Dyrektorem Zakładu Jednostek Napędowych w Stellantis w Tychach został w 2020 r. – rok po jego ponownym uruchomieniu.
– Wymagało to sprawnego dostosowania fabryki do roli producenta jednostek napędowych dla modeli marek Opel, DS, Peugeot, Citroën, Fiat, Alfa Romeo i Jeep. W 2024 roku w zakładzie uruchomiono produkcję najnowszej generacji silników, zaprojektowanej dla harmonijnej integracji z zaawansowanym systemem hybrydowym Stellantis eDCT. Bardzo ważnym projektem, sfinalizowanym pod koniec ubiegłego roku była inwestycja w budowę instalacji fotowoltaicznej, w ramach transformacji fabryki w kierunku „zielonej energii” – podkreślają w Stellantisie.
Dodajmy, że miejsce Janusza Puzonia, jako dyrektora Zakładu Jednostek Napędowych w Tychach, zajmie Sławomir Czernecki, obecny dyrektor wydziału Montażu Głównego w Zakładzie Dużych Samochodów Dostawczych Stellantis w Gliwicach. W Tychach będzie kontynuował produkcję i optymalizował systemy jakościowe.