88 400 m2 powierzchni, ponad 300 sklepów, w tym wiele takich, których nie ma w żadnym innym centrum handlowym w województwie śląskim, na czele z ekskluzywnymi butikami marek odzieżowych). Silesia City Center w Katowicach będzie - w listopadzie tego roku - obchodzić 20-lecie istnienia (w 2011 roku została rozbudowana, gwiazdą otwarcia nowej części była amerykańska celebrytka Paris Hilton). Powstała na terenie po byłej Kopalni Węgla Kamiennego "Gottwald".
W 20. rok działalności SCC wkroczyła z nowym właścicielem. Od konsorcjum firm Allianz, Kamsa Luxco oraz Cura kupiła je NEPI Rockcastle, trzecia co do wielkości notowana na giełdzie europejskiej spółka zajmująca się nieruchomościami handlowymi w Europie. Kwota robi wrażenie - 405 milionów euro, co w przeliczeniu na złotówki daje ponad 1,7 miliarda złotych (przypomnijmy, że budżet Katowic na 2024 r. wyniósł ok. 3 mld zł).
Nowy właściciel już zaprowadza swoje porządki. Wieloletnią dyrektor SCC zastąpiła nowa, Agnieszka Nizio, która wcześniej zarządzała innym centrum handlowym na Śląsku.
- Silesia City Center ma silny wizerunek i jest jednym z najlepszych centrów handlowych w Polsce. Atutem jest m.in. lokalizacja obiektu, ale również portfolio najemców – w tym m.in. Zara, TK Maxx, Reserved, Primark, Half Price, H&M, Kaufland, Media Markt a także Cinema City. Polem do usprawnień pozostaje dojazd do centrum - mówił w rozmowie ze ŚLĄZAGIEM Tomasz Górski, Regional Asset Manager NEPI Rockcastle (Polska i Węgry)
Zmiany w Silesia City Center. Nowe sklepy, nowe lokalizacje
Zmiany widzą też klienci. Sporo nowych sklepów pojawiło się w SCC, wiele czeka na otwarcie. Ruch jest też w drugą stronę - niektóre sklepy zlikwidowano. Nie ma już salonu katowickiego jubilera i zegarmistrza Krzyś (był naprzeciwko Jeff'sa). Z klientami pożegnał się też Miloo Home koło Media Marktu. Ten sklep z wyposażeniem wnętrz miał dość drogie meble i akcesoria, choć w czasie wyprzedaży ostro schodzili w dół z cenami.
Nie ma też salonu prasowego w lokalu z półokrągłą witryną naprzeciwko Kauflanda. Teraz powstaje tam sklep Żabka. W SCC został więc tylko jeden "kiosk" - Top-Press naprzeciwko Media Markt (gazety można kupić też oczywiście w Empiku).
Na otwarcie czeka, oprócz Żabki, też salon nieznanej jeszcze u nas szerzej marki Only at JD, który powstaje w miejscu sklepu zoologicznego naprzeciwko Primarku. Sieć oferuje sportowe ubrania rożnych marek, buty i akcesoria dla kobiet, mężczyzn i dzieci. Ma w Polsce już 18 sklepów, w woj. śląskim na razie jeden - w Bielsku-Białej.
Za to w miejscu The Body Shop, która to sieć wyniosła się całkowicie z Polski, powstaje butik Orska z biżuterią polskiej projektantki.
Z nowych, już otwartych sklepów warto wymienić:
- salon z odzieżą i akcesoriami dla pań noszących większe rozmiary Ulla Popken - niemiecka sieć otworzyła pierwszy sklep w woj. śląskim na początku marca, można tu kupić odzież od rozmiaru 42 wzwyż. Ceny są jednak wysokie.
- butik Jemiol z ubraniami polskiego projektanta Łukasza Jemioła - to zaledwie trzeci taki sklep w Polsce, znajduje się przy H&M
W SCC ostatnio przybyły też: sklep firmowy z odzieżą Olsen (w wakacje 2024), Tempur - z akcesoriami do spania (poziom +1) czy kantor Tavex. Lokalizację salonów zmieniła La Mania (i też wystrój), Armani Exchange, Nespresso (przeniosło się do mniejszego lokalu). Za to Tchibo przearanżowało swój lokal. Wystrój sklepu zmienia też Wagoon Paris, nowa odsłona jeszcze nie została udostępniona.
Przybyło też punktów gastronomicznych, w miejscu sklepu z zegarkami powstała Big Boba z bubble tea, a Wasabi Sushi przeniosło się z wyspy na pasażu do własnego lokalu naprzeciwko Kauflanda. Na placu Zimowym w miejsce Cofix, które nie zagrzało w SCC długo miejsca, powstał punkt sieci Gorąco Polecam z pieczywem, słodkościami, kanapkami, kawą i innymi napojami.

Może Cię zainteresować: