W poniedziałek, 20 lutego, otrzymaliśmy potwierdzenie - system ŚKUP znów działa. Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia uporała się z awarią, którą wywołał atak hakerów. Przypomnijmy, że przez ponad tydzień nie działały kasowniki w pojazdach, automaty biletowe, strona internetowa, system informacji pasażerskiej oraz aplikacja Mobilny ŚKUP.
Pasażerowie nie muszą już używać dziurkaczy i długopisów
Przywrócenie systemu ŚKUP oznacza, że przestały obowiązywać wprowadzone tymczasowo przez Zarząd Transportu Metropolitalnego rozwiązania, m.in.
- zakup papierowych biletów miesięcznych w Punktach Obsługi Pasażera i poprzez przelew na konto organizatora transportu,
- samodzielne kasowanie biletów jednorazowych przy użyciu dziurkaczy i długopisów,
- sprzedaż wszystkich rodzajów biletów jednorazowych przez kierowców.
Do wtorku, 21 lutego, będzie można jeszcze nabywać bilety długoterminowe przez aplikację mobilną mPay.
- Bilety długookresowe w wersji papierowej, zakupione w czasie awarii, zachowują swoją ważność (zgodnie z datą naniesioną na bilecie). Bilety kwartalne i półroczne zostaną zdalnie zakodowane przez ZTM na kartach ŚKUP do końca marca, dzięki czemu od początku kwietnia pasażerowie nie będą musieli posiadać ich papierowych odpowiedników podczas korzystania z komunikacji miejskiej. Osoby, które chcą, aby na karcie ŚKUP zakodować im papierowy bilet miesięczny, mogą w tej sprawie kontaktować się z ZTM mailowo (kancelaria@metropoliaztm.pl) lub pisemnie (Zarząd Transportu Metropolitalnego, ul. Barbary 21A, 40-053 Katowice) - informuje Michał Wawrzaszek z ZTM.
Pasażerowie, którzy w czasie awarii mieli na swojej karcie ŚKUP bilety wieloprzejazdowe, a byli zmuszeni do korzystania z komunikacji miejskiej na podstawie biletów jednorazowych, mogą ubiegać się o zwrot różnicy w kosztach. Dotyczy to zarówno biletów papierowych, jak i kupowanych przez aplikacje mobilne.
- W celu otrzymania takiego zwrotu należy zwrócić się do ZTM mailowo lub pisemnie - przypomina Michał Wawrzaszek. - Pasażerowie, którzy po zakończeniu awarii napotkali jakiekolwiek błędy lub trudności w zakupie, zakodowaniu lub skasowaniu biletów, mogą kontaktować się z ZTM w ten sam sposób. Wszystkie zgłoszenia będą rozpatrywane indywidualnie - dodaje.
Może Cię zainteresować:
PO chce nam odebrać kotlety schabowe? Marta Golbik: "To zupełnie absurdalny spin PiS"
Może Cię zainteresować: